James Allison a tavalyi szezon végén a Lotustól érkezett új csapatához. A Ferrari és a Mercedes a mezőny azon két alakulata, amelyek vállalaton belül gyártják a motort is - de míg a Mercedesnél nagyon sikeresnek tartják a két részleg koordinációját - az idei eredmények egyik kulcsának -, a Ferrariról ez nem mondható el. Allison csatlakozásának egyik fő célja éppen az volt, hogy segítse ezt a feladatot.
"A dolgom az, hogy biztosítsam, a motor és a kasztni külön világa gördülékenyen működjön együtt, hogy a programjaik illeszkedjenek egymáshoz. Mindkettőnek ugyanúgy kell alkalmazkodnia a határidőkhöz és a célokhoz" - mondta a szakember. "Unalmasnak hangozhat, de nagyon fontos, hogy a kettő koordinálva legyen, főleg egy olyan cégnél, ahol minden egy tető alatt van."
Allison új felettese, Marco Mattiacci ténykedését is elismerte. "Minden csapat a Forma-1-ben, jók vagy rosszak, komplex szervezetek - és sokkal könnyebb elrontani őket, mint javítani rajtuk" - mondta a technikai igazgató. "Nagy és kis változásokat is végre kell hajtani ugyanabban az időben. Most apró változtatásokra van szükség, de nagyon sokra, és hónapokig is eltarthatnak. Marco érkezése elősegítette őket, és a vezetőségben is olyan folyamatok zajlanak, amelyek előbbre vihetnek minket."
Maga Mattiacci is beszélt a két fő részleg problémájáról, amikor a Ferrari négy hibáját emelte ki.