A múlt heti irományom azzal fejeződött be, hogy Monaco nagyon büntet - és ennek a hírnek teljesen megfelelt 2013-ban is. Kisebb-nagyobb autólebontásokba keveredett szinte minden istálló. Amelyik megúszta a karambolokat, nyert: a Mercedes, a Red Bull.
Mindezeknek megfelelően volt két SafetyCar-periódus, aztán a Maldonado-csattanás és a fél pálya átrendezése után piros zászló is. Szóval mindösszesen láthattunk egy álló és három repülőrajtot.
És az a vicc, hogy ezek a kis intermezzok kellettek is, mert különben a Monacói Nagydíj nem lett volna több egyszerű vonatozásnál. Az előzéshez való helyhiány idén párosult a gumik megóvásával, ami egészen hajmeresztő kombináció tud lenni. Illetve, bocsánat, egy embert meg kell - ha nem is feltétlenül dicsérni, de említeni mindenképp. Sergio Pérezről beszélek, aki a maga módján megpróbált autóversenyzőként viselkedni: előzni szeretett volna. Egyetlen hely adódik erre, az alagút utáni szakasz vége, mielőtt a kikötői lassítóhoz érnek. Pérez makacsul ragaszkodott hozzá, hogy itt nyomuljon előre egyet kollégája kárára. Buttonnal simán elbánt, Alonsoval is majdnem, úgy, hogy végül a spanyolnak a versenybíróság utasítására maga elé kellett engednie. E sikertörténetek aztán újabb akcióra sarkallták, és Kimi Raikkönent szemelte ki következő áldozatként, de a finn-nel nem sikerült a csel, koccantak, és mindketten megitták a levét.
NicoRosberg esetében bejött a papírforma: az élről indult (ezt várta mindenki), az élen is tudott maradni a rajt után, majd a következő 78 körben is, végig. Nem egészen értem azokat a véleményeket, miszerint "az ölébe hullott" a győzelem, hiszen keményen megdolgozott érte, végig a leggyorsabb volt, az összes szabadedzést és kvalit is beleértve. És még egy olyan pikantériája is van a sikerének, hogy 30 éve, 1983-ban apja, Keke nyerte a Monte Carlo-i autós rulettet, és az neki is a 2. győzelme volt a karrierje során. Mindez persze igazából mellékes, ám a Forma-1 és főképp Monaco ilyen apró legendákból építkezik, és nőtt azzá, ami.
Miközben egy másik legenda, mert ne higgyük, hogy nem az máris, Sebastian Vettel szép lassan növeli előnyét az összetettben.