Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
Formula-E

Megjött a Formula-E új naptára és szabályai

A számos kiszivárgott információ után végre hivatalosan is bejelentették az ötödik szezon fő újításait az FE-ben. Tényleg jön a felvehető gyorsítás, legalább két új versenyhelyszín, extra pontot pedig a legjobban spóroló pilóta kap.

Idén december 15-én startol majd az elektromos sorozat ötödik szezonja, amelynek teljes versenytávot kibíró új autói és technikai szabályai rengeteg publicitást kaptak már. Most azonban az FIA véget vetett a rajongók megvárakoztatásának és konkretizálta, hogy milyen újítások várhatók a következő idényben – amelyek zöméről a Formula.hu már beszámolt korábban.

Igaznak bizonyult az az értesülés is, hogy a versenyek során a pálya egy szemmel láthatóan is kijelölt szakaszán áthaladva a pilóták extra teljesítményt aktiválhatnak autóikban, ami új taktikai színezetet visz majd a futamokba. Az FIA elmondása szerint az aktiválási lehetőségek száma és annak időtartama pályánként változhat majd.

DfFVN0mUcAA1jpe

Megszűnik a leggyorsabb körért járó extra pont intézménye, és mostantól azt a versenyzőt jutalmazzák majd egy bónuszegységgel, aki a legtöbb energiát őrzi meg az autójában a leintésig, vagyis aki a legjobban tud spórolni. Persze nem lesz érdemes erre alapozni az egy pont érdekében, hiszen a pályán elfoglalt pozíciókért jóval több is járhat, de ez mégis ösztönözheti a versenyzőket a jobb energiabeosztásra, és üzenete környezettudatosságra sarkallhatja a nézőket is.

Ehhez kapcsolódik, hogy a futamok távját mostantól nem körökben, hanem időben szabják meg: minden verseny 45 percen + 1 körön át fog tartani, és a spórolós pont persze csak annak járhat, aki az egész távot teljesíti.

A Formula-E-ben is megjelenik az autókon a halo, amely viszont itt LED-kijelzővel lesz ellátva, és a futam során különböző fényekkel jelez majd bizonyos körülményeket, például hogy a versenyző éppen a magasabb teljesítményfokozatot használja-e.

Ami a versenynaptárat illeti, ezúttal is történt néhány változás. A 13 fordulósra tervezett szezonban egyelőre két új helyszínre kell számítanunk, a szezonnyitót Szaúd-Arábia fővárosának nyugati részén, Dirijában rendezik majd, és lesz egy második kínai verseny is Hongkongot követően – itt korábban Hainan szigetét emlegették lehetséges helyszínként, de az FIA most nem nevezett meg lokációt. Van egy egyelőre üresen tátongó állomás is, a harmadik forduló helyszíne még tárgyalás alatt áll – esélyes lehet egy dél-amerikai forduló, az idén visszalépő Sao Paulóról szó van már egy ideje. A szezon pedig ismét a New York-i duplafordulóval ér majd véget 2019 júliusának közepén.

A mezőny most először 22 pilótát számlál majd, miután új nevezőként érkezik a Mercedes előfutára, a HWA, amely a Venturi erőforrásait fogja használni. Eközben pedig Venturinál megejti debütálását a mezőny legismertebb figurája, a Formula-1 után kategóriát váltó Felipe Massa.

 

Az ötödik szezon versenynaptára:

DfFMpXJXcAAIz_b

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?