DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Red Bull Ricciardo büntetésén hőzöng

A csapat és a pilóta, sőt, Christian Horner szerint még maguk a versenybírók is egyetértettek abban, hogy Daniel Ricciardo nem érdemelt hátrasorolást pénteki vétségéért, a szabály szerint azonban muszáj volt ezzel szankcionálni.

A hazai pályán versenyző Ricciardo lett az első pilóta, aki rajtbüntetést kapott a szezonban, méghozzá három helyezésnyit, így végül a 8. helyről kezdheti csak meg az Ausztrál Nagydíjat. A hátrasorolást amiatt kapta, mert a pénteki második edzésen gyorshajtáson kapták, miközben piros zászlót lengettek. A leállást egy kábel okozta, ami felvált az aszfaltból a célegyenesben, az ausztrál azonban a többiekhez hasonlóan a bokszba hajtott a kör végén, így nem haladt el a helyszínen, ahol a pályabírók a problémát próbálták helyrehozni.

ricciardo



Ricciardo szerint teljesen érthetetlen, hogy miért nem lehetett ezt az ügyet olcsóbb szankcióval megúszni.

„Elég keserűen fogadtam a hír, és ha azt mondom, hogy kihozott a sodromból, akkor még finoman fogalmazok. Hibát követtem el, amihez nem fér semmi kétség – de tényleg ér rajtbüntetést egy hiba, ami szabadedzésen történik, miközben senki nincs a pályán, senki nem állt fejre? Csupán egy kábel vált fel a pályán, és én nem is mentem az eset közelébe. Egyszerűen csak felül kellett volna kerekednie józan észnek, mert ez így egy nagy sz**ság.”

 A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner szerint a szabályozás mechanizmusával van a gond, a versenybíróknak ugyanis muszáj volt hátrasorolást kiróniuk a piros zászlós jelzés megszegéséért.

„Vajon tényleg megegyezik a büntetés nagysága a vétség nagyságával?” – tette fel a költői kérdést Horner a Motorsportnak nyilatkozva. „Óriási balszerencse ez Daniel számára, és az ember akaratlanul is azt érezheti, hogy túlszabályozzuk a sportot. Kétségtelen, hogy a szabály betűje szerint hibát követett el, és szerintem a versenybírók is elnézően viseltettek iránta, de a szabályok egyszerűen úgy vannak megírva, hogy nem tehettek mást, mint hogy rajtbüntetést rónak ki rá.”

„Ez megint felveti azt a helyzetet, hogy ha egy állandó, profi játékvezető lenne felelős az ítéletekért, akkor ő mérlegelhetne, és azt mondhatná, hogy egyelőre álljon ez az eset csak figyelmeztetésként, intő jelként mindenki számára. Persze a piros zászló az mindig piros zászlót jelent, de minden eset eltérő egy kicsit. Noha elfogadjuk a büntetést, és nem vitatkoztunk vele, továbbra is azt hiszem, hogy a sport túlszabályozottan működik, amit nagyon nehéz megértetni a rajongókkal. Azt gondolhatnánk, hogy egy egyszerű dorgálással, esetleg pénzbüntetéssel észszerűbben el lehetett volna ezt intézni, nem lett volna szükség rajtbüntetésre egy olyan pályán, amelyen híresen nehéz az előzés.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: