DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

2006 szelleme kísértett a Red Bullnál

Christian Horner szerint tizenegy évvel ezelőtt tapasztaltak ennyi megbízhatósági problémát, mint amennyit idén, viszont sikerült megoldást találniuk rá.

A sikeresen zárt 2016-os szezon után a Red Bullnál biztosak voltak abban, hogy hosszú évek után ismét bajnoki címért fognak versenyezni. Minden okuk megvolt ebben hinni, hiszen legyőzték a Ferrarit a konstruktőri bajnokságban, Daniel Ricciardo pedig közvetlenül a két Mercedes-pilóta mögött zárt egyéniben. Csakhogy jött a szabályváltozás, amely két területen is nehézségek elé állította az osztrák csapatot: az egyik a tervezés, a másik az erőforrás irányából érkezett, és nem hogy a bajnoki esélyeik, de a tavalyi eredményük is kockán forgott. 2017-ben összesen 740 rajtbüntetés került kiosztásra motor vagy egyéb összetevő cseréjéért. A Hondára 380, a Renault-ra 320, míg a Ferrarira és a Mercedesre csak 20-20 rajthely esett, ami hatalmas különbség.

00116020_1330



„Talán ez volt a legmegbízhatatlanabb motorunk 2006 óta” – mondta Horner a Motorsport.comnak. „A Renault egész télen keményen fog hajtani, nekik is megvan erre a saját csapatuk. Remélhetőleg versenyre kelhetünk a Ferrarival és a Mercedesszel, akik szintén nem állnak le a fejlesztésekkel. A versenyeken láttunk némi fejlődést, de a kvalifikációkon ugyanezekkel a módozatokkal, olajfelhasználással és a többivel továbbra is jelentős különbséget tapasztaltunk. A stopperóra nem hazudik. Mindjárt itt az ötödik év a hibridekkel, így reméljük, hogy végre felzárkózunk, és megoldódnak a minket sújtó problémák.”

Részsikereket idén is elértek, a szezon előrehaladtával három győzelmet is arattak, ebből kettőt az év utolsó harmadában. Azonban nem múlt el minden gond, az időmérőkön változatlanul megmaradt a Renault-motor hátránya. Ami a karosszériát illeti, Horner elégedett azzal a felzárkózással, amit év végén mutattak: „Két félévre bontható a szezonunk. Az elsőben alábecsültük a célt. Csak a teszteken derült ki, hogy a szimulációs eszközeink hibája pályán jelentkező problémákat okozott. Miután ezt megértettük, megkaptuk a világos fejlesztési irányt. Egész Milton Keynes elképesztően jól dolgozott, hogy olyan jól teljesítsen az autó, mint ahogyan a szezon során láthattuk. Elégedettséggel tölt el, hogy az első futamon mért egy másodperces lemaradásunkból eljutottunk oda, hogy önerőből képesek voltunk futamokat nyerni, és a szezon utolsó harmadában már a miénk volt a legjobb karosszéria.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: