DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Giovinazzi két csapatnak sem kellett

A Ferrari olasz pártfogoltja, Antonio Giovinazzi kiszorult a 2018-as pilótapiacról, de Sergio Marchionne megerősítette, hogy Maranellóban továbbra is bíznak a képességeiben.

Giovinazzi versenyben volt az Alfa Romeo Sauber egyik üléséért, ám néhány nappal a bejelentés előtt Frédéric Vasseur csapatfőnök félreérthetetlen utalással jelezte, hogy nem a Ferrari fogja kimondani a végső szót. Valóban nem így történt. A Formula-2-es bajnok Charles Leclerc mellett az a Marcus Ericsson fog ülni, aki az elmúlt két szezonban egyetlen pontot sem szerzett, és aki negyedik évében fog anyagilag is hozzájárulni a csapat fennmaradásához. A Haas már korábban jelezte, hogy nem kívánnak a Ferrari pilótanevelő fiókcsapatává válni, így Giovinazzi hét pénteki szabadedzésen kívül ott sem vethette meg igazán a lábát. Sőt, Günther Steiner csapatfőnök szerint semmilyen pozitív hatása nem volt annak, hogy időnként az olasz vezette az egyik autójukat.

giovinazzi



Ha jelent bármit is a hoppon maradt Giovinazzinak, a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne hisz abban, hogy a 2017 legelején sérüléséből gyógyuló Pascal Wehrleint helyettesítő fiatal előtt újra kinyílnak a kapuk: „Ő egy jó srác, és csak idők kérdése, hogy ismét lehetőséget kapjon. Továbbra is a Ferrari harmadik versenyzője marad, valamint tesztelhet a Sauberrel. Megértjük, hogy versenyezni szeretne, de jelen pillanatban nincs üresedés.”

Pontosabban az ő számára nincs. Miután a Sauber versenyhétvégéken és évközi teszteken számos gyakorlási lehetőséget biztosított Leclerc-nek, neki mondhatni egyenes útja vezetett az állandó üléshez.

„A Sauberrel kötött megállapodás lehetővé teszi, hogy a Versenyző Akadémiánk fiataljai bekerülhessenek a rendszerbe” – magyarázta Marchionne a közel évtizedes múltra visszatekintő utánpótlásnevelő-program legfőbb célkitűzését. Az említett rendszer végén maga a Ferrari áll. Amennyiben Leclerc eggyel tovább tud lépni, vagyis ha őt választják a vélhetően utolsó évét megkezdő Kimi Raikkönen utódjának, úgy Giovinazzi foglalhatná el Leclerc megüresedő helyét. Marchionne nem beszélt konkrétumokról 2019-cel kapcsolatban, helyette elmondta, hogy a Sauber megnövelt költségvetése ellenére nem helyezték túl magasra az elvárásokat:  „Felkértük Leclerc-t, hogy nyújtsa a legjobbat az Alfa Romeo Sauber projektben. Aztán meglátjuk.”

A sajtó megpedzette, hogy az Alfa Romeo visszatérése az első lépés lehet ahhoz, hogy a Ferrari megvásárolja a csapatot, ám Marchionne ezt tagadta. Addig azonban, amíg nem lesz olyan fiókcsapatuk, mint amilyen a Toro Rosso a Red Bullnak, problémát fog jelenteni a kötelékükbe tartozó versenyzők elhelyezése. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: