DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Hátrány lesz a halo a nehezebb pilótáknak

Ezen a véleményen vannak az F1-es mezőny magasabb versenyzői, Nico Hülkenberg azonban nem hajlandó emiatt diétázni. Mindeközben a mérnököknek is komoly fejtörést okoz a súlyhatáron maradni.

Már az előző években is többször problémát jelentett, hogy egyes magasabb versenyzőknek fogyókúrázniuk kellett amiatt, hogy az autójukkal együtt mért tömegük ne haladja meg jelentősen az előírt minimumsúlyt, hiszen azzal hátrányba kerültek volna az ellenfelekkel szemben. 2018-ban a halo révén újabb elem érkezik a Formula-1-es autókra, emiatt pedig az FIA hat kilogrammal megnövelte az alapértéket, ám egyes mérések szerint a fejvédő eszköz akár 14 kg-ot is nyomhat. Márpedig ezzel ismét a nehezebb pilóták járnának rosszul – legalábbis ezen a véleményen van a magasabbak közé tartozó Nico Hülkenberg is:

„Tisztában vagyunk vele, sokat beszélünk is róla. A csapatoknak egyet kell érteniük, ha meg akarjuk változtatni a súlyhatárt, de néhány istálló ezt nem akarja, szóval ez a helyzet” – mutatott rá a német arra, hogy szokás szerint aligha lesz egységes döntés az alakulatok között.

halo-f1-brazil-2017-dppi-1



„Magasabb és nehezebb pilótaként engem egyértelműen hátrányosan fog érinteni a dolog. A csapat már most szólt, hogy lehetnek súlyproblémák velem, és megkérdezték, hogy tudnék-e diétázni. A válaszom határozott nem volt” – fogalmazott a Motorsport.com hasábjain Hülkenberg, aki azt is hozzátette, hogy szerinte a halo nem fog sokáig megmaradni az F1-ben, mert rájönnek majd a döntéshozók, hogy nincs rá szükség.

A Haast erősítő Romain Grosjean is osztja Hülkenberg aggodalmait: „Az én autóm már idén is eléggé a súlyhatáron van, ha nem több is annál. Ha a halo tényleg olyan nehéz, akkor az problémát fog jelenteni. Meg kell szabadulnom egy csontomtól! Viccet félretéve: így is soványabb vagyok a normálisnál, nehezebb lennék, ha tehetném. Már vannak javaslatok, hogy a jövőben megoldjuk ezt a problémát.”

A halo azonban nemcsak a versenyzők, hanem a mérnökök számára is problémát jelent, erről Andy Green, a Force India technikai igazgatója beszélt: „Óriási kihívás és komoly fejtörést okoz jelenleg, hogy olyan autót tervezzünk, amely a kitűzött súlynak megfelelő” – nyilatkozta a szakember, aki szerint ráadásul a halo töréstesztjeivel kapcsolatban is lesznek majd még gondok, amelyek az összes istálló számára nehézséget fognak okozni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: