DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Újabb ijesztő hiba a Renault-nál

A világbajnokság hajrájában a Ferrarin és a Hondán kívül a Renault-nál is problémák vannak a megbízhatósággal. Nico Hülkenberg szerint vasárnapi meghibásodása kifejezetten ijesztő volt.

Nico Hülkenberg sürgeti a Renault-t, hogy minél hamarabb javítson a megbízhatóságán, azok után, hogy a DRS-rendszerében fellépő probléma miatt kényszerült kiállni a Japán Nagydíjról. A német pilóta pontszerző helyen autózott, sőt, friss gumijainak köszönhetően az előtte autózókat támadta nagy lendülettel, amikor az egyes kanyarban a nyitható hátsó szárnyeleme nem záródott vissza.

A versenyautó viselkedése innentől kiszámíthatatlanná vált a kanyarokban, az elem azonban folyamatosan nyitva maradt, így a németnek a bokszba kellett hajtania. „Normális esetben amikor elengedjük a gázpedált, vagy ha kikapcsolod a DRS-t, akkor csapódik vissza a szárnyelem” – nyilatkozta Nico Hülkenberg a Motorsport.com szakoldalnak.

A Renault egyelőre még törékeny


„Most viszont nyitva maradt, mert egy kis fémlap eltört benne, emiatt a hidraulikus rendszere már nem működött, blokkolta egyszerűen a lecsukódást. Az első kanyarban történt, amit emiatt csak furcsán vehettem be, más kanyarok az első szektorban viszont kifejezetten ijesztően veszélyesek voltak így” – emlékezett vissza a rutinos német.

Ez már nem az első és nem a második eset volt, hogy ebben a szezonban a Renault meghibásodása miatt volt kénytelen kiállni Nico Hülkenberg, sürgeti a megbízhatóság fejlesztését, de türelmes csapatával. „Abszolút nem jó, hogy ennyi hibánk van, de ez is része a fejlesztési programnak, aminek éppen a közepén járunk. Ismét ráleltünk egy gyengeségünkre, az autó elég gyakran küzd megbízhatósági problémákkal, de néha még a tempóval is küzdünk. Rengeteg munka áll még előttünk” – tekintett előre a Renault vezérpilótája, aki Austintól új csapattársat kap Carlos Sainz személyében.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: