DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Elférne egy Minardi az F1-es mezőnyben

A huszonegy évig versenyző olasz kiscsapat a száguldó cirkusz örökös tehetséggyára volt, első ízben lehetőséget adva olyan pilótáknak, mint Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso, vagy Mark Webber. A Haas csapatfőnöke szívesen látna egy hasonló gárdát manapság is.

A HRT, a Caterham és a Manor megszűnésével a hagyományos értelemben vett kiscsapatok eltűntek a Forma-1 színpadáról, noha korábban mindig voltak olyan alakulatok, akik betöltötték a sereghajtók szerepét. 1985 és 2005 között, nagyon kevés kivételtől eltekintve ez feladat a Minardira hárult, ám a vezetés boldogan örült neki, hiszen olyan versenyzők kezdték meg pályafutásukat Faenzában, mint Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso és Mark Webber, későbbi szereplésük pedig bizonyítéka lett a gárda létjogosultságának.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke hiányolja a hasonló csapatokat a Forma-1-ből - különösen amiatt, hogy a Ferrari B-csapatot akar csinálni a Sauberből, hogy lehetőséget biztosítson Charles Leclerc-nek és Antonio Giovinazzinak. „Nehéz a pilóták helyzete, hiszen a megfelelő időben a megfelelő helyen kellett lenniük. Semmi mást nem tehetsz érte, még egy ülést sem lehet megvenni manapság.”

 



„Amikor a Minardi itt volt, örültek, hogy utolsók lehettek, és az volt a dolguk, hogy felhozzák a versenyzőket. Vagy talán ha nem is örültek, de elfogadták, mert ez volt az üzleti modelljük - hogy fejlesszék a versenyzőket, ez pedig remek üzleti tervnek bizonyult. Olyasmit csináltak, mint amikor Ricciardo a HRT-nél vezetett - tudta, hogy nem fog előrébb kerülni, de tapasztalatra tett szert. Lehet jó, hogy nincsenek ilyen csapataink manapság, de az is lehet, hogy nem.”

Steiner szerint a nagycsapatok tartózkodnak attól, hogy fiatal pilótákat indítsanak azok tapasztalathiánya miatt, aztán ott az F2-es és az idei autók között lévő különbség is. „Úgy vélem, mindketten (Leclerc és Giovinazzi) remek srácok, remek potenciállal. A Ferrari és a Mercedes között közülük kerül majd ki a következő nagy dobás. De hogy hogy jutnak majd üléshez, az más kérdés. Jelenleg nagyon nehéz üléshez jutni az F1-ben.”

„Az F2-ből ből fellépni az F1-be hatalmas ugrást jelent, hiszen nagy a különbség, és tanulásra van szükség. Ezért hatalmas kockázat Charles-t vagy Antoniót a Ferrariba tenni. Persze jól is elsülhet, de nagyobb esély van arra, hogy rosszul fog, mert nagyon magasak az elvárások, hogy ne hibázz. A sport olyan összetett, hogy korodnál fogva úgyis hibázni fogsz, mert nincs elég tapasztalatod. Ezt azonban nem lehet megvenni - idő kell hozzá.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: