DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

A Pirelli vizsgálati eredménye a Ferrari defektjeiről

A Brit Nagydíj egyik legnagyobb talánya volt, hogy miért szállt el mindkét Ferrari-pilóta bal első gumija az utolsó három körben. Az eredmény nem valószínű, hogy megnyugtatta Vettelt és Raikkönent.

Sebastian Vettel biztos negyedik helyezettnek tűnt, majd Raikkönen visszaesése miatt harmadik, amikor egy bal első defekt miatt rengeteg időt veszített a pályán és a kényszerű kerékcsere miatt is. A Pirelli analízise szerint lassú defekt okozta a német pilóta abroncsának végét. „Vasárnap este óta nyilvánvalónak tűnt, de a teljes kivizsgálás csak most erősítette meg, hogy lassú defekt miatt ment tönkre Vettel lágy gumijai közül a bal első” – kezdi így a Pirelli közleménye.

„Mialatt visszaért a bokszba, a gumiból a kevés levegő is teljes mértékben távozott, ezért esett darabjaira” – írja tovább a gumigyártó közleménye. Ez magyarázattal szolgál arra is, hogyan került annyira hirtelen közel hozzá Valtteri Bottas és előzte meg különösebb ellenállás nélkül a világbajnoki éllovas német pilótát. Vettel abroncsai már alaposan elhasználódtak addigra, ám Kimi Raikkönen kerekei jóval később kerültek fel.

Vettel defektjét értik, Raikkönen esetét nem


Éppen ez okozhat fejfájást a Ferrari mérnökeinek, hogy Raikkönen gumihibájának kiváltó okát egyelőre a Pirelli sem érti. „Kimi Raikkkönen abroncshibájának okáról egyelőre semmilyen bizonyítékot nem találtunk. Így további tesztekre és mélyebb analízisre a Pirelli laboratóriumaiba szállítjuk, ez néhány napot vesz majd igénybe, hogy itt is megállapításra kerülhessen a hiba pontos oka” – ismerte el a Pirelli, hogy egyelőre nem tudja a gumigyártó, miért vált le a futófelület a finn versenyző bal elsőjéről.

Ez nem túl jó hír a Magyar Nagydíj előtt a Ferrari számára, ezen a pályán ugyanis az átlagosnál is fontosabb a gumikezelés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: