DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
F1

A Mercedes a kemény csata miatt kevésbé megbízható

Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egymás után bekövetkező sebességváltó-hibája annak tudható be, hogy kőkemény harcra kényszerülnek az idei évre feljavuló Ferrari ellen. A korábbi években erre nem volt szükség.

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elismerte, hogy ők is a határokat feszegetik, hogy az utolsó századmásodperceket is kisajtolják a versenyautóból, mivel a Ferrari váratlanul nagy fenyegetést jelent számukra év eleje óta. Ennek bizonyítéka volt, hogy előbb Hamilton, majd a következő hétvégén Bottas versenyautójában rakoncátlankodott a váltó.

Ausztriában a háromszoros világbajnok, a Brit Nagydíj hétvégéjén pedig Bottas kapott emiatt egy 5 helyes rajtbüntetést. A britnek sokba került, Bottas azonban egészen jól jött ki a dologból. 2014 óta a Mercedes dominált a Formula-1-ben és a versenyek döntő többségében nem kellett a maximumra kihegyezni autóikat, mivel a riválisokkal szembeni 6-8 tizedmásodperces körönkénti előny nem tette ezt szükségessé, így természetesen a megbízhatósággal sem volt sok bajuk.

A Mercedes az átlagosnál sűrűbben robban le


A W08-cal eddig több probléma van, de éppen a kiélezett csata miatt. „Megpróbálunk minden kis századot kicsikarni az autóból, ezért minden területen próbálgatunk újdonságokat. Bakuban mindkét váltó kicsit sérült, de bíztunk benne, hogy a Magyar Nagydíjig kihúzzuk velük. Utána viszont inkább úgy döntöttünk, nem vállaljuk a kockázatot és cseréltünk” – ismerte el Toto Wolff, az Ezüst Nyilak csapatfőnöke.

„Most már mindkét egységet visszacseréltük a biztonságos specifikációra, amivel vélhetően nem lesz már gondunk. Sajnos a sebességváltó egy elég kiforrott terület, nemigen lehet plusz időt találni a fejlesztésével, így a csere sem okoz számottevő veszteséget, illetve nyereséget. Mégis megpróbáltuk, hátha egy hajszálnyi időt nyerünk vele” – tette hozzá Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: