DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Még visszatérhet a Malajziai Nagydíj

Néhány hónapja biztossá vált, hogy 2017 után az F1 határozatlan időre elköszön Sepangtól, ám a promóter szerint van még rá esély, hogy újra felbőgjenek a motorok a délkelet-ázsiai pályán.

A Kínai Nagydíj hétvégéjén vált hivatalossá, hogy idén ősszel rendezik az utolsó Forma-1-es versenyt Sepangban, legalábbis határozatlan időre. A szervezőknek ugyanis a folyamatosan csökkenő nézőszám miatt nem érte meg tovább Malajziába vinni a száguldó cirkuszt, ellentétben a sikerességéből semmit sem veszítő MotoGP-vel. Amikor azonban a Motorsport rákérdezett a helyszín elnökénél, Dato’ Razlan Razalinál, hogy visszatérhet-e még a sportág arra a pályára, amely a „kelet kapujának” számított 1999-ben, így válaszolt: „Persze, hiszen a pálya ott van.”



„Ha sikerül kipipálnunk minden rubrikát, visszatérünk. Meglátjuk, milyen izgalmas lesz az F1, az új tulajdonosnak vissza kell vennie az irányítást. Bernie, az FIA-val együtt kicsit elveszítette azt: a 2014-es, drasztikus szabályváltozással és a V6-os motorok bevezetésével kezdődött a sportág lejtmenete. A versenyzés kevésbé lett izgalmas, ez pedig az érdeklődésen is meglátszott, tévénézők és a pályára kilátogatók terén is. Ezen kellene javítaniuk, várjuk meg, hogy az új menedzsment mire lesz képes.”

Annak ellenére, hogy a sepangi jegyek a legolcsóbbak közé tartoznak az egész versenynaptárban, a pályának folyamatosan csökkenő látogatottsággal kellett megküzdenie: tavaly 45 ezren voltak kint a 120 ezer férőhelyes aszfaltcsíkon. Razali szerint Szingapúr érkezése egyértelmű hátrányt jelentett csapata számára, ráadásul a városállam pályán kívüli attrakcióival sem tudták felvenni a versenyt. „Két dél-ázsiai helyszín megöli az F1-et, jobb lenne, ha egymást váltogathatnánk.”

Amikor arról kérdezték az elnököt, hogy ez anyagilag kifizetődőbb lenne-e a pálya számára, így válaszolt: „Úgy hiszem, Szingapúr ajánlott nekünk hasonlót, mielőtt csatlakoztak volna az F1-hez. Ez még azelőtt volt, hogy átvettem volna a munkát, és nyilvánvalóan visszautasítottuk. Hogy elgondolkoznék-e ezen újból? Igen, megtenném” – mondta Razali, aki reméli, hogy hivatalos teszthelyszínként még funkcionálhat a pálya a közeljövőben. „Folyamatosan gondolkozom ezen. A MotoGP fizet nekünk érte, így a rajongók számára ingyenessé tudtuk tenni. De nem vagyok benne biztos, hogy ez az F1-ben is működni fog.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: