DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Hamilton elárulta szenvedésének okait

A háromszoros világbajnok már két gyengébb versenyhétvégét is a háta mögött tudhat idén: a Mercedes brit F1-ese most igyekezett rávilágítani, milyen apróságok állhatnak a háttérben.

Miközben már két futamgyőzelmet is szerzett, s a pontversenyben is a második helyen áll, Lewis Hamilton két versenyen – konkrétan az Orosz és a Monacói Nagydíjon – is rendkívül gyenge teljesítményt mutatott: Szocsiban egyértelműen a leggyengébbnek számított a Mercedes és a Ferrari négyeséből, míg legutóbb a hercegség utcáin az időmérő második szakaszából sem jutott tovább, s a másnapi viadalon is csupán hetedik lett.

A brit problémái különösen szembetűnők voltak csapattársához, Valtteri Bottashoz képest, aki eközben Oroszországban győzni tudott, és Monacóban sem sokon múlott a dobogós helyezése. Hamilton szerint azonban mindez pár apró beállításbeli eltérésre vezethető vissza:

hamilton-mercedes-monaco-day3



„Szocsiban eltérő beállításaink voltak. Eleinte nem tűnt úgy, hogy nagy lenne az eltérés, csak pár apróságról volt szó” – magyarázta a háromszoros vb-győztes a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva. „Például a kanyarbejárati stabilitást és az egyensúlyt illetően voltak máshogy beállítva az autók. Az enyém nagyon instabil volt a kanyarokhoz közeledve, ez pedig azt eredményezte, hogy a kanyarok közepén alulkormányzottabbá vált. Aztán ott volt a gumik hőmérséklete, valamint az, hogy hogyan tudsz ezzel bánni. Apróságok ezek, amelyeket kezdünk átlátni.”

A brit úgy érzi, Monacóban a gumimelegítési problémák hatványozottan hátráltatták őt: például a Q2 végén is visszahűltek az abroncsai a bokszutca végén való várakozás közben. Ráadásul a fékegyensúllyal is adódtak nehézségeik a legutóbbi hétvégén:

„Monacóban sokkal fontosabb szerepe volt a fékbeállításoknak és a mechanikai egyensúlynak, ráadásul több körre volt szükségünk, hogy bemelegítsük a gumikat. A negyedik körre már jobb állapotba kerültek, a Ferrarik viszont már az elsőben elérték ezt az állapotot. Próbálunk rájönni, hogyan tudnánk hamarabb működési tartományba hozni az abroncsokat. De a Q2-ben, ha befejeztem volna a körömet, csak egy tizedre lettem volna Valtteritől, szóval bejutottam volna a Q3-ba” – tette hozzá Hamilton, aki Stoffel Vandoorne balesete miatt nem tudott javítani a monacói kvalifikáció középső etapjának végén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: