DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Honda a zsetonrendszer megszüntetése miatt bukott ekkorát

Mindenki azt gondolta, hogy a Honda lesz az egyik győztese a zsetonrendszer elejtésének, utólag azonban kiderült, hogy pont a fordítottja történt. A McLaren csapatfőnöke magyarázatot is adott erre a furcsaságra.

Eric Boullier szerint a Honda végső soron visszalépést könyvelhetett el a korábbi kétes megítélésű zsetonrendszer eltörlésével, mivel kevésbé óvatos fejlesztésekbe ment bele és az addigi eredményeket szinte teljesen sutba dobta a japán motorgyártó.

Korábban a zsetonrendszert arra találták ki a Formula-1-ben, hogy a hibrid V6-os erőforrások fejlesztési költségei ne szökjenek az egekbe. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy a később belépő Honda nagyon kevés esélyt kapott arra, hogy a korábban is az F1-ben levő Ferrari, Mercedes és Renault turbómotorjait legalább nagyjából utolérje.

A zsetonrendszer 2017-es eltörlésekor arra lehetett számítani, hogy a Honda jóval látványosabb lépést tesz meg az élmezőny irányába, de mind a teljesítménnyel, mind a megbízhatósággal komoly gondok adódtak, ami a motor teljes tervezését érinti. Eric Boullier kijelentette, hogy a Honda sajnos rossz irányba indult el a fejlesztéseknél, forradalmian új motort akartak Japánban, az addigi eredményeket szinte nem is vették figyelembe, mindent új alapokra helyeztek, ez azonban nem jött be.

A Honda teljesen átdolgozott erőforrása elsőre csőd, de a tapasztalatok meghozzák a sikert?


„A zsetonrendszer komoly megkötés volt, de szerencsére most, mivel már nincs érvényben, akár a motor 100%-át is bármikor átdolgozhatjuk. Igaz, ennek az évnek az eleje ilyen téren totális bukás lett, a kinézetre és koncepcionálisan is teljesen átdolgozott erőforrás ugyanis egy lépést jelentett visszafelé. Azt is el kell azonban mondani, hogy minden gond ellenére az új koncepcióban sokkal több potenciál van, keményen dolgozunk a hibák kijavításán, de ez bizony nem kevés időbe telik” – nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke.

„Tudjuk, hogy a teljesen új motor idővel sokkal jobb lesz, de ezt az árat most meg kell fizetnünk, amiért ezt az utat választottuk, óvatosnak és türelmesnek kell lennünk. Annyira bonyolultak ezek az új erőforrások, hogy mindig egyre több kérdés merül fel, amikor a teljesítményét növelni akarjuk. Hogyan lesz gyorsabb? Számtalan dolgot kipróbálunk, a fiúk rettentő sokat dolgoznak, sok forrást is igényel a dolog, de előbb-utóbb megtaláljuk a kulcsot a sikerhez. A téli teszteken futott kevés kör is megbosszulja magát jó ideig. A mérnököknek az akkumulátorral kapcsolatban kicsit más utat kell járniuk, de azt gondolom, hogy előbb-utóbb megtörténik a nagy áttörés” – zárta mondandóját Eric Boullier.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: