DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

További Honda-aggodalmak

A Honda továbbra is tart attól, hogy az erőforrás megbízhatósági gondjait nem sikerült teljes egészében megoldani az Ausztrál Nagydíj hétvégéjéig, de néhány téren bizakodóbb.

Az utóbbi hetekben igen híressé vált a japán gyártó F1-es projektvezetője, Yusuke Hasegawa, most ismét nem túlságosan pozitívan nyilatkozott a McLaren esélyeiről és a Honda erőforrásairól. A japán szakemberek kemény munkát végeztek az elmúlt közel két hétben, de nem biztosak benne, hogy minden megbízhatósági gondon felülkerekedtek. A gyárban bíznak ebben, de Hasegawa nem tenné rá a pénzét.

„A tesztelés utolsó két napján a problémát az autó vibrációja okozta. Az egyik alapvető gond az volt, hogy maga a motor rezonált túlságosan erősen, majd lassan tönkretette saját alkatrészeit. A legproblémásabb rész az autó oldalán egy karbon cső volt, ami az illesztéseknél eltört. Sajnos nem tudjuk még, hogy ha a nagy vibráció megszűnik, nem történik-e meg újra ugyanez a hiba” – jelentette ki kétségek közt a japán szakember.

Vajon milyen gyorsan lesz úrrá a Honda a motorgondokon?


„Az is biztos, hogy az autók többször is keresztülhajtottak a kerékvetőkön, ami szintén vibrációt okozott. Ha ilyen jellegű gyengesége van az autónk oldalrészének, az elég aggasztó” – folytatta a gondok sorolását Hasegawa. A Honda sokat dolgozott a motor programozásán és a próbapadon végzett mérések szerint a vibráció mértéke csökkent. Ezt persze a valóságban csak akkor tudják meg, ha az autó pályára gurul.

„Szerintem a vezethetőség feltétlenül javult. Szakurában próbapadon teszteltük az átalakított egységet, de a pályán nyilván még nem futhatott, így nem tudjuk, hogy viselkedik majd. A spanyol tesztelés során az olajtartállyal is akadt gondunk még az első napon, a másodikon pedig más motorhibák zavarták a tesztet. Azóta a magasfeszültségű rendszereket elkülönítettük egy másik helyre, így ezek a nagy gondok alighanem megoldódtak. A hatodik napon vízszivárgással küzdöttünk, ezt egészen biztosan megoldottuk. A legyártott alkatrész egyszerűen nem volt megfelelő, de most már jó” – folytatta némileg bizakodóbban a Honda F1-es vezére.

Hasegawa ugyan elismerte azt is, hogy a motor teljesítménye nem éri el azt, amit szerettek volna eredetileg, de mindenképpen erősebb, mint a tavalyi idényzárón. Folyamatos, gyors fejlődést tűztek ki célul idén, amiért mindent feláldoznak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: