DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Renault hozza az ígért teljesítményt - Horner

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Renault-erőforrás valóban feljebb lépett egy lépcsőfokkal a teljesítmény terén, ahogy azt a téli szünet előtt ígérték.

A francia erőforrás-gyártó 2015-ben nagyon szenvedett az egységgel, ez igencsak megmérgezte a kapcsolatukat elsődleges csapatukkal, a Red Bull-lal. Utána azonban, ahogy a Renault saját csapattal is beszállt a cirkuszba, az erőforrás fejlődése abszolút biztatóan alakult a 2016-os esztendő során. Ennek segítségével a Red Bull a tavalyi évben két versenyt is megnyert és a konstruktőri második helyet is megszerezte.

A számos megbízhatósági probléma ellenére, ami a szezon előtti tesztek során sújtotta az istállót – köztük az ERS gyengélkedése – a Red Bull főnöke, Christian Horner szerint a teljesítmény azon a szinten van, amit vártak.

„Véleményem szerint a teljesítmény terén abszolút teljesítették az elvárásokat a franciák, ahogy azt korábban megígérték, ez nagyon biztató. Ugyan a Ferrari és a Mercedes ijesztően jónak tűnik, mi is keményen dolgozunk tovább és folytatjuk a fejlesztést, az autóban nagy a potenciál” – fejtette ki véleményét Horner.

Horner bizakodó, hogy a kisebb motorgondok már az első futamra megoldódnak


„Természetesen kezdetben mindig vannak gondjaink, de hihetetlenül sokat dolgozunk a motor programozásán és remélhetőleg, ez Melbourne-re sikerülni is fog. Az erőforrás vezethetősége nagyban fejlődött és a teljesítmény is egy fokkal jobb, ahogy azt tervezték is. A problémás részek folyamatosan fejlesztés alatt állnak, magabiztos vagyok ilyen téren” – folytatta bizakodóan a csapatfőnök.

 

„Persze, még mindig az erőforrás a legfontosabb elem az autóban, mert a nagyobb leszorító erő miatt hosszabb ideig nyomhatjuk padlógázon, így ennek szerepe még inkább felértékelődött. De remélhetőleg a különbségek jelentősen csökkennek. Szerintem az autók nagyon jól néznek ki, az egyetlen, amit hiányolok, az a zaj. A kinézet kiváló, de még jobb lehetne az összhatás, ha egy sivító, magas fordulaton dolgozó motor lenne mögöttünk” –elemezte a helyzetet Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: