DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
F1

Verstappen: Nem voltam túl okos

Ugyanaz a váltóhiba tette tönkre Max Verstappen versenyét, amely közvetve Daniel Ricciardót is megfosztotta a második pozíció esélyétől. A hollandnak a bokszban is volt kalandja, teljes mértékben saját hibájából.

Az USA Nagydíj elején még mindkét Red Bull harcolt Nico Rosberggel a második helyért, a futam féltávjánál azonban minden rosszul sült el Max Verstappen számára: előbb majdnem kétszeresére nyúlt bokszkiállása, mivel a csapat nem készült fel érkezésére, aztán autója lelassult a pályán. Verstappen egy ideig lassú tempóban haladt tovább, aztán egy megnyitásnál lehúzódott – az RB12-essel azonban rossz helyen parkolt le, ezért elrendelték a virtuális biztonsági autós fázist.

„Hamarabb is megállhattam volna, de a csapat azt mondta, hogy menjek tovább. Egy ponton aztán úgy döntöttek, hogy rendben van, Max, állj meg ott az autóval. Üresben voltam, az autó mégis megragadt. Van egy gomb a tetején, amit meg lehet nyomni ebben az esetben, de az nem működött. Ezért kellett virtuális safety cart beküldeni, mert egyébként betolhattuk volna a kocsit a résbe” – magyarázta Verstappen.

A Mercedesek aztán előnybe kerültek azzal, hogy második kiállásukat a VSC alatt teljesítették, Ricciardo pedig ledolgozhatatlan távolba került Rosberghez képest, be kellett érnie a harmadik hellyel.



Verstappen azt is megerősítette, hogy a kaotikus második kiállás valóban egy félreértés eredménye volt. „Azt mondták, nyomjam keményen az előző körben, amiből arra következtettem, hogy jelezték, álljak ki. Behajtottam a bokszutcába, és akkor döbbentem rá, hogy igazából nem hívtak ki. Egyértelműen az én hibám volt, nem voltam túl okos, de végül is nem számított egyáltalán.”

Bár futama nem tartott ki a végéig, a 19 éves holland most is főszereplője volt a csatáknak: „Versenyzőként mindig előbbre akarsz jutni, és ezért is előztem meg Kimit. Amikor beértem Nicót, nehéz volt a közelébe férkőzni, ráadásul Daniellel is meg tudta húzatni magát. Ilyenkor beragadsz, és nem tudod a saját versenyed futni. Kicsit visszavettem, hogy spóroljak a gumikkal, és ez elég jól be is vált” – elevenítette fel Verstappen.

A Red Bull már a futam közben, a Twitteren megerősítette, hogy Max Verstappen nullázását váltóhiba okozta. Ez mindössze a második alkalom volt idén, hogy egy Red Bull műszaki gondok miatt kiesett: az Ausztrál Nagydíjon Danyiil Kvjat elrajtolni sem tudott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: