Felipe Massa utoljára gurult pályára Szingapúrban, ahonnan nem őriz túl jó emlékeket: 2008-ban az élről esett a mezőny végére az emlékezetes tankolócsöves incidens miatt, de az azt követő években is mindössze egy ötödik hely lett a legjobbja 2015-ből, immáron a Williams színeiben autózva. Az idei verseny előtt már tudták a csapatnál, hogy nagyon meg kell szenvedniük, ha pontokat akarnak szerezni, de nem sikerült: Valtteri Bottas már a rajt után elvérzett, Massa pedig a 12. pozícióban zárt.
„A verseny korai szakasza jó volt, hiszen sikerült felugranom a kilencedik helyre a rajt után” - írta a brazil pilóta a Motorsport.com-on vezetett blogjában. „Akkor azt gondoltam, hogy jó esély nyílik innen a pontszerzésre, ami nagyszerű siker lett volna, tekintettel arra, hogy az autónknak nem igazán fekszik ez a pálya. Sajnos azonban két tényező is ellenünk volt: a stratégia és a kiállások.”
„Az utólagos bölcsesség azt mondja, hogy a jó start után jobb lett volna háromról két kiállásra váltani, és egy hosszú etapot futni a lágy keveréken, mert szükségessé vált megvédeni azt a pozíciót, melyet megszereztünk. Azonban maradtunk a három kiálláson, és sajnos minden egyes alkalommal, amikor visszajöttem, át kellett vágnom a forgalmon - ez pedig nem túl könnyű egy olyan pályán, mint Szingapúr.”
Massa ezután rátért arra is, ami idén eddig mindig a Williams felségterülete volt. „Ez volt az első alkalom idén, amikor a bokszkiállások nem sikerültek a legjobban. Szerintem hozzászoktunk ahhoz, hogy mindig kivételes munkát végzünk ezen a téren, és hírnek számított, hogy most nem mi voltunk a leggyorsabbak! Az utolsó kiállásnál veszítettem néhány másodpercet, így a verseny végét lassabb autók mögé beszorulva töltöttem, ez pedig elvette az esélyt attól, hogy pontokat szerezzek.”
„De legalább magunk mögött hagytuk azt a pályát, melytől a legjobban féltünk. A következő néhány pálya jobban fog feküdni nekünk, sokkal jobban, mint Szingapúr. Kemény csata elé nézünk a Force Indiával, hiszen nagyon komolyan fejlesztettek egész szezonban - de az utolsó versenyig harcolni fogunk a konstruktőri negyedik helyért. Monzában öt pontot hoztunk rajtuk, ők Szingapúrban négyet rajtunk, viszont úgy vélem, ezentúl egyenlőbbek lesznek az esélyek” - tette hozzá a brazil.