DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Az abroncsok fogják vissza a Mercedest

Toto Wolff szerint hiába a hatalmas leszorítóerő, a gumik miatt mégsem tudják kihasználni, ez pedig nem sportszerű - igaz, megérti, hogy miért kell úgy felfújni az abroncsokat, mint a léggömböket.

A Belga Nagydíj hétvégéjének fő témája az extrém magas guminyomás és a rendkívül gyors kopás volt - mindenki szenvedett ezzel és Lewis Hamilton is erre panaszkodott még a szombati időmérőt követően, mondván, emiatt nem fog tudni felzárkózni. A Mercedes vezére, Toto Wolff sem volt elégedett a helyzettel.

HamiltonSpa



"Megértem, hogy miért csinálja ezt a Pirelli. Az utolsó évükben vannak ezek az abroncsok, tavaly voltak hibák és a sértetlenség nagyon fontos egy gumiszállító számára. Ezért kell úgy felfújnunk őket, mint egy léggömböt, de ez rontja a helyzetünket, mert minden elemzésünket, fejlesztésünket hátráltatja az, hogy teljesen másképp viselkednek az abroncsok, mint amire számítunk" - magyarázta Wolff.

A világbajnok istálló hasonló helyzetben van, mint korábban az akkor uralkodó Red Bull volt: az aerodinamikai fejlesztéseket nem tudják tökéletesen kiaknázni, mert a gumik nem működnek jól. "Ha kikapcsoljuk a mikrofont, talán morogni fogok és azt mondom, hogy ez nem sportszerű. Nem szeretem, amikor egy versenystratégia attól függ, hogy éppen milyen guminyomást engedélyeznek."

"A mi autónk aerodinamikája nagyon jó, sok leszorítóerőnk van, de nem tudjuk ezt kihaszálni, mert nem bírják a gumik. Persze lehet, hogy már hosszúra nyúlik ez az egész. A Pirellinek olyan terméket kell előállítania, amely jó a csapatoknak, jó a mérnököknek, jó a nézőknek, ez pedig rendkívül nehéz, szóval valaki mindig morogni fog. Remélem, hogy jövőre, a szélesebb gumikkal már más lesz a helyzet."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: