A vasárnapi spái verseny a megszokottnál több koccanást hozott a nyári szünetről visszatérő mezőnyben: a rajt után a Ferrarik és Max Verstappen összeakadása okozta a fő látványosságot, de a későbbiekben is számos olyan csata zajlott, amely során a kelleténél közelebb kerültek egymáshoz a felek. Alonso Hülkenberggel állt harcban a verseny közepe tájékán, és amikor a két pilóta egyszerre állt ki kerékcserére, kifelé tartva szinte egy vonalba kerültek, és a szűk kijáratnál a spanyol hozzá is ért a Force Indiához, mielőtt visszasorolt volna riválisa mögé.
„Fernando talán egy kicsit visszavehetett volna a bokszutca végén, hogy tiszta utat engedjen” - mondta el véleményét az esetről utólag Robert Fernley, a silverstone-i csapat helyettes vezetője. „Senkinek nincs szüksége egy bokszutcai balesetre, és az egész rosszul is végződhetett volna. Szükségtelennek tartottam.”
„A versenybírókkal mindenesetre egyetértek, hiszen nem történt veszélyes bokszutcai kiengedés, de amikor Fernando felismerte, hogy nem fog előnyös helyzetbe kerülni, vissza kellett volna lassítania.”
A csapatnak azonban Alonso manőverét leszámítva egyáltalán nem volt oka a panaszra, hiszen Hülkenberg és Perez a 4-5. helyen futottak be, 22 pontjuknak köszönhetően pedig átugrották az ismét gyengélkedő Williamst a konstruktőri 4. helyért - ilyen előkelő pozíciót pedig még sohasem birtokolt a Force India egy szezon második felében.
„Erre nem számítottunk” - mondta Fernley. „Persze fontos, hogy ne ragadtassuk el magunkat túlságosan, hiszen Spához hasonlóan Monza is inkább a Williamsnek fekvő pályák közé tartozik. Abban ugyan bíztunk, hogy néhány ponttal többet tudunk majd szerezni náluk, de nem is reménykedtünk ekkora ugrásban.”