A szezon elején több technikai meghibásodás is sújtotta a címvédőt, amelyek az erőforrás egyes elemeinek idő előtti cseréjét igényelték, ez pedig most ütött vissza Hamiltonra, hiszen a hajtáslánc hat összetevőjéből kettőnél is felhasználták már az összes büntetlenül bevethető elemet. A 44-es számú Mercedesben az idei ötödik turbófeltöltő és a hőenergia visszanyerését szolgáló rendszer, az MGU-H is elérte az életciklusa végét, így a brit tisztában volt vele, hogy a nyári szünet után valamikor újakat kell majd beszerelniük, ami súlyos rajtbüntetést von maga után.
„Amennyire én tudom, ezen a hétvégén fogjuk bevállalni. Egyszerűen nem maradt több motorunk. De próbálunk arra törekedni, hogy a lehető legkisebb hátrányt okozza ez nekünk” - fedte fel Hamilton a spái sajtótájékoztatón.
A Mercedes a nyilatkozat pillanatáig ugyan még nem erősítette meg a motorcsere tényét, de mivel a Twitteren ők is megosztották Hamilton fenti szavait, nyilvánvalóan nem találnak benne semmi kivetnivalót.
Az még nem ismert, hogy a csapat pontosan hány elemet fog kicserélni az autóban, megvan ugyanis a lehetőségük arra, hogy több új egységet is „hitelesítsenek”, amelyekre a szezon későbbi szakaszában lehet még szükségük. Cserébe Hamiltont a mezőny legvégére száműznék, de mégis csak ezen az egy futamon kellene büntetést letöltenie. Amikor arról kérdezték a tabella éllovasát, hogy autója erőfölényét ismerve akár az utolsó helyről is képes lehet-e a győzelemre, a 31 éves pilóta így felelt:
„Persze a győzelem a cél, de nagyon nehéz lesz. Kicsik a különbségek az autók között, hiszen már a harmadik évben jár ez a technológia, szóval nem lesz olyan könnyű keresztülhámozni magam a mezőnyön, mint két évvel ezelőtt lett volna. De mindent megpróbálok, hogy legalább csak minimalizáljam a veszteséget.”
Hamilton előnye jelenleg 19 pont a bajnokságban Nico Rosberghez képest, így a németnek jó esélye lesz arra, hogy egy könnyűnek tűnő győzelemmel nagyjából egálba hozza magát fő riválisával.