A szezon végének közeledtével a Ferrari hozzányúlt maradék három motorfejlesztési zsetonjához, és felhasználásukkal frissítette erőforrását. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy az újítás Spában érkezhet, a megújult motor azonban végül a lóerők szempontjából legfontosabb pályán – mellesleg a Ferrari hazai versenyén –, Monzában fog az autóba kerülni.
A motor korábban sem számított a Ferrari gyenge pontjának, Maurizio Arrivabene szerint az aerodinamikai és mechanikai tapadás területe az, ahol sokat veszítenek. A motorsport.com és más médiumok meg nem nevezett forrásaikra utalva egyenesen azt állítják, a Monzában bevetendő új motorral utolérik a Mercedes szintjét.
Több oka van, hogy a Ferrari idei utolsó motorfejlesztését minden valószínűség szerint Monzában vetik be Spa helyett. Ha az Olasz Nagydíjig várnak, a csapat egy plusz hetet kap, hogy fékpadon tesztelje az erőforrás megbízhatóságát. Az istálló év elején több motorhibától szenvedett, habár előző specifikációjuk Oroszországtól Bakuig problémamentesen működött.
A Ferrari utoljára egyetlen zseton felhasználásával Ausztriában nyúlt az erőforráshoz, amelynek eddig négy nagydíjat kellett teljesítenie. Belgiummal együtt ezek száma is ötre nő – és akkor az új motornak is csak nyolc versenyt kell átvészelnie kilenc helyett. Ez Sebastian Vettel számára különösen fontos, aki bahreini motorhibája miatt már a negyedik erőforrását használja, azaz az új fejlesztéssel az ötödik, utolsó motor fog autójába kerülni.
Hogy kicsit letörjük azon rajongók kedvét, akik megörültek a Ferrari felzárkózásának: a Mercedes sem ül a babérjain, valószínűsíthető, hogy Monzában ők is fejleszteni fognak – ráadásul nekik nem 3, hanem 11 zseton áll rendelkezésükre, Oroszország óta takarékoskodnak.