Ahogyan véget ért a Német Nagydíj, és a csapatok elindulhattak a nyári szünetre, két alakulat a munkát választotta: a Ferrari már a hockenheimi verseny másnapján, a Red Bull pedig a hét második felében tesztelte a Pirelli 2017-re tervezett abroncsait 2015-ös autóik módosított változatával. Bár egyes aeroelemek hasonlóak voltak azokhoz, melyeket a következő évtől használnak majd a csapatok, nem lehetett egzakt adatokat nyerni a tesztekből. Mégis, a Pirelli motorsport-igazgatója úgy gondolja, hogy nagyon hasznos információkat gyűjtöttek a kétszer kétnapos gyakorlások során.
„Úgy vélem, egybevág azzal, amit vártunk” - idézte Paul Hembery-t az F1i.com azzal kapcsolatban, hogy milyen volta az autók teljesítménye Fioranóban és Mugellóban. „Persze a csapatok felkészülése még nagyon korai szakaszban van, mégis, kezdenek rájönni, hogy hol is állnak ezen a téren. Bármit, amit most láttunk, majd Barcelonában fogunk megismerni igazán, de szerintem ugyanazok a trendek zajlanak mindkét oldalon.”
Bár a Red Bull konkrétan a teljesítményre is ráfeküdt Mugellóban, Hembery szerint korai még következtetéseket levonni a gyakorlásból. „Mire megérkezünk Barcelonába, vagy máshová a következő év elején, tudni fogjuk, hányadán állunk. Az lesz az igazi erőpróba, amikor teljes a csomag, a motor pedig nem tesztüzemben fog pörögni. Persze ehhez rengeteg kilométerre van szükség, így az igazi teszt akkor lesz majd, amikor az autók pályára gördülnek februárban. De a szimulációs adatok alapján valószínűleg el fogjuk érni azt a teljesítménybeli növekedést, melyet elvárnak az aerodinamikától és az abroncsoktól” - tette hozzá a brit.