Mint arról mi is beszámoltunk, a szezon utolsó kilenc versenyén már nem Rio Haryanto, hanem Esteban Ocon vezeti majd a Manor egyik versenyautóját, így a mindössze 19 éves francia Pascal Wehrlein csapattársaként debütálhat az F1-ben a nyári szünet után sorra kerülő Belga Nagydíjon. Az eset nem példátlan a száguldó cirkusz történetében: az alábbiakban – a crash.net szakoldal összeállításának segítségével – felelevenítjük azon pilóták szezon közbeni bemutatkozását, akik később sokra vitték a Formula-1-ben.
Jean Alesi – 1989, Francia Nagydíj, Tyrrell
A későbbi közönségkedvenc pilóta épp útban volt abban a szezonban a Formula-3000-es bajnoki cím felé, amikor Ken Tyrrell őt ültette egyik autójába a Paul Ricard pályán rendezett hazai nagydíján, Michele Alboretót helyettesítve. A megállapodás eredetileg csak erre az egy futamra szólt volna, ám Alesi minden várakozást felülmúlóan a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót – sőt, még a dobogóért is harcban volt –, így a csapatfőnök azonnal másfél éves szerződést kínált neki. Igazán nagy sikereit aztán a Ferrarinál érte el, ahova 1991-ben szerződött – igaz, győzelmet mindössze egyetlen alkalommal, az 1995-ös kanadai versenyen sikerült szereznie. Alesi végül 2001-ig a mezőnyben maradt.
David Coulthard – 1994, Spanyol Nagydíj, Williams
Listánkon a derék skót debütálása köthető a legszomorúbb apropóhoz: miután a grove-i istálló a Monacói Nagydíjon csak egy autót indított, őt ültette be Damon Hill mellé az Imolában tragikus balesetben elhunyt Ayrton Senna helyére. Barcelonában a pontszerzők közül volt kénytelen kiállni, Kanadában azonban már megszerezte első világbajnoki egységeit. Igaz, a teljes szezont nem tudta a Williams autójában teljesíteni, néhány futamon ugyanis az F1-ből egyszer már távozott Nigel Mansell váltotta őt. Legszebb éveit a McLarennél töltötte: összesen 13 futamgyőzelmet szerzett, 2001-ben vb-ezüstérmes lett, majd 2008 végén immár a Red Bulltól vonult vissza.
Robert Kubica – 2006, Magyar Nagydíj, BMW Sauber
Bár hivatalosan Jacques Villeneuve fejfájásra panaszkodott németországi balesete után, valószínűleg ez csak egy indok volt arra, hogy a csapat versenyen is kipróbálja a nagy reménységnek tartott lengyelt. Kubica az évszázad egyik legemlékezetesebb futamán, épp a Hungaroringen ejtette meg debütálását, s Nick Heidfeld időmérős legyőzése után eredetileg hetedik helyen ért célba az esős-száradó pályán, végül túl könnyű autó miatt kizárták őt. Az 1997-es világbajnok végleges távozása után Kubica maradt a csapatnál, s Monzában már dobogóra is állhatott, majd 2008-ban a kanadai viadalon megszerezte pályafutása első és sajnos 2011-es ralibalesete miatt alighanem utolsó Formula-1-es győzelmét.
Sebastian Vettel – 2007, USA Nagydíj, BMW Sauber
A jelenlegi mezőny vb-címek tekintetében – egyelőre – legsikeresebb versenyzőjének bemutatkozása épp Robert Kubica helyén történt meg: a lengyel hatalmas balesetet szenvedett Montrealban, amely után biztonsági okokból az orvosok arra kérték, hogy ne álljon rajthoz Indianapolisban. A BMW Sauber a tesztpilóta Sebastian Vettelt ültette autójába, aki rögtön a nyolcadik helyen ért célba, ezzel ő lett mindenidők legfiatalabb F1-es pontszerzője (a rekordot tavaly Max Verstappen döntötte meg). Kubica visszatérése után néhány futamot kihagyott, Magyarországon azonban már a Toro Rossónál versenyzett az elküldött Scott Speed helyén. A többi már történelem: a Red Bull anyacsapatához felkerülve 2010 és 2013 között megállíthatatlan volt, mostanság pedig a Ferrarit igyekszik újra a csúcsra juttatni.
Michael Schumacher – 1991, Belga Nagydíj, Jordan
A leghíresebb idény közbeni bemutatkozás természetesen a későbbi hétszeres világbajnok nevéhez fűződik, aki egyúttal talán a legbizarrabb ok miatt került a Formula-1-be. Bertrand Gachot-t ugyanis egy londoni taxisofőr inzultálásáért börtönbe zárták, így Eddie Jordannek sürgősen helyettesre volt szüksége. Schumi menedzsere pedig kapva kapott az alkalmon, s bár a német korábban soha nem indult Spában, beprotezsálta védencét a csapathoz. A fiatal pilóta lenyűgöző teljesítményt nyújtva a hetedik helyről indult, ám műszaki hiba miatt néhány száz méter után kiállni kényszerült. Produkciója így is meggyőzte Flavio Briatorét, így a következő nagydíjat már a Benettonnál teljesítette, amelynek színeiben első két vb-elsőségét is szerezte. Adott tehát a példa Ocon előtt, s biztató lehet számára, hogy a sportág legeredményesebb versenyzője is hasonlóképp – és ugyanazon a pályán – kezdte meg F1-es karrierjét, mint azt ő teszi majd néhány hét múlva…