Egyre reménytelibb a Red Bull teljesítménye: a nyári erőltetett menet alatt nem csak hogy utolérték, hanem meg is előzték a Ferrarit a pontversenyben, 116-65-re legyőzve Scuderiát az utóbbi futamok összesítésében. Persze a Mercedes még messze van, és talán nem mondunk nagyot azzal, hogy a hátralévő kilenc futam alatt nehezen behozható a brackley-iek előnye - persze szigorúan az izgalmasabb világbajnokság érdekében inkább ne legyen igazunk.
Daniel Ricciardo és Max Verstappen is lenyűgöző teljesítményt nyújt az utóbbi futamokon, megmutatva, milyen remek a Red Bull karosszériája - a szénszálborítás alatt dohogó Renault-motor még a csapat szerint majdnem 50 lóerős hátrányban van a Mercedeshez képest, így a franciák oldalán is ott a labda, hogy minél feljebb pörgessék teljesítményüket. Ez még nem jelenti azt, hogy Milton Keynes-ben is mindent kihoztak az RB12-esből, de jó irányba haladnak ezen az úton.
2017-ben új szabályok jönnek, melyek a kreativitásra lételemként tekintő technikai szakemberek számára egy újabb álom beteljesülését jelenti. Itt jön a képbe Adrian Newey, aki négy világbajnok autót tervezett már az energiaitalosoknak, az elmúlt néhány évben azonban visszább lépett a tervezőasztaltól. „Visszatértünk oda, ahol korábban voltunk” - elmélkedett Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője. „Ráadásul Adrian Newey is háttérből irányította az RB12-es fejlesztését, és ha számokban kell kifejeznem, azt mondanám, hogy 20%-ban volt ott tervezésnél. Ez is megmutatja, hogy milyen tehetséges mérnöki csapatunk van.”
„Az új szabályok miatt Adrian nagyon motivált lett, és ismét visszatér, a következő évi autó már 50%-ban az ő munkája lesz” - tette hozzá Horner. Ha visszatekintünk a sportág elmúlt húsz évére, Adrian Newey mindig odatette magát az aerodinamikai szabályváltozások idején. 1998-ban, amikor az FIA bevezette a keskenyebb autókat, hosszabb tengelytávval tervezte meg a McLareneket, melyek világverőkké váltak. Aztán ott van 2005, újabb módosításokkal: megnövelt méretű első és hátsó szárnyak, feljebb emelt orr - a McLaren egyértelmű esélyesként vágott neki a világbajnokságnak, és csak a Mercedes-erőforrások megbízhatatlanságán múlt a siker. 2009-ben Newey már a Red Bullnak tervezett, a lebutított aerodinamikában eleinte a Brawn vitte a pálmát, de a szezon második felére egyértelműen a Red Bullnak állt a zászló - ahogyan az azt követő négy évben egyaránt.