A Magyar Nagydíjhoz hasonlóan Németországban is tökéletesen kézben tartotta a futamot Lewis Hamilton, a brit címvédő ezúttal is végig menedzselte az előnyét, kímélte a gumikat és természetesen a motort is, hiszen a szezon eleji problémák miatt biztosan cserélni kell majd egyszer az erőforrását.
"Maradt még a motorban, már a második körben eléggé visszatekertem, hogy vigyázzak rá. Nagyon sokat spóroltam vele, ezért is kezdett el felzárkózni rám a két Red Bull" - magyarázta Hamilton. "A csapat hat másodperc előnyt kért tőlem, ennyire volt szükségem, hat másodpercre. Ez volt tizenkét másodperc is, de aztán gyorsan lecsökkent hétre, úgyhogy akkor kicsit feltekertem a motort, de összességében vigyáztam rá és egyszer sem éreztem úgy, hogy fenyegetve lennék".
A nagy kérdés, hogy Spában vagy Monzában vállalja be a Mercedes a motorcserét és hogy melyik futamon döntenek úgy ezzel, hogy tíz rajthelyes büntetést "osztanak ki" a listavezetőnek. "Attól függ. Remélhetőleg eleget spóroltam az erőforrásommal Németországban ahhoz, hogy a következő versenyen is használhassam. Ettől függetlenül vagy Spában, vagy Monzában cserélni kell, mert hamarosan kifutok a motorokból."
A nyári szünetet követően még kilenc versenyhétvégét kell teljesítenie a mezőnynek, Hamilton pedig a szezon eleji technikai problémák miatt nehéz helyzetben van, hiszen több elemből is már az ötödiket használja egy ideje. Az mindenesetre biztos, hogy a háromszoros világbajnok spórolva is tökéletesen uralta az utóbbi versenyeket, ami nem túl jó hír a riválisok, különösen Nico Rosberg számára...