DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A csapatok a Pirellire hagyják a gumiválasztást

Legalábbis a szezon elején - ugyanis az első tengerentúli futamokon használt keverékeket már akkor ki kellene jelölniük az F1-es csapatoknak, amikor egy métert sem tettek az új autóikkal.

Mint ismeretes, a csapatoknak több mint három hónappal, azaz 14 héttel a tengerentúli versenyhétvégék előtt ki kell jelölniük, hogy milyen gumikat választanak a helyszínre - így a Német Nagydíj előtt már ki is derült, hogy a mezőny az Abu Dhabiban rendezett szezonzárón az ultralágy, a szuperlágy és a lágy keverékekből fogja kiválasztani azt a 13 szettet, melyet elszállítanak a Yas Marina-pályára. Mivel erre az évre nem változtak komoly mértékben az abroncsok, ez kisebb problémát jelentett, mint a 2017-es szezon fog, ugyanis jövőre érkeznek a szélesebb hátsó abroncsok, melyeket először csak az abu dhabi-teszten fognak először kipróbálni a csapatok.



A gyakorlás azt is meg fogja határozni, hogy milyen keverékeket választ a mezőny a 2017-es szezon első futamaira - viszont a következő évi modellekkel mindössze jövő februárban fognak pályára futni az F1-es alakulatok, ekkorra pedig már jó előre ki kellett jelölniük a használandó keverékeket. A Pirelli azért harcolta ki ezt a szabályt, mert a szabad gumiválasztás többféle abroncs legyártásával jár, ráadásul logisztikailag sem fáklyásmenet elszállítani több száz gumit a futamok helyszínére.

A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull a nyári szünetben elkezdi a 2017-es abroncsok tesztelését - sőt, a Ferrari már a Német Nagydíj másnapján körözni fog Fioranóban. A tény, hogy az élcsapatok komoly előnybe kerülhetnek a következő évadra, ha szabad marad a gumiválasztás, komoly kérdést vetett fel a mezőny többi tagjánál, ezért a Pirellivel együttműködve megegyeztek a csapatok, hogy az első öt verseny keverékeit az olasz gumigyártó fogja kiválasztani. Persze a határozat még nem végleges, ugyanis meg kell bizonyosodni arról, hogy működni, fog, ráadásul szabályváltozásokra is szükség lesz - a döntés jelenleg az F1-es Bizottság, és a Motorsport Világtanács jóváhagyására vár.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: