Az elmúlt futamokon a rádiós kommunikációban idénre bevezetett szigorítás okozta a főbb bonyodalmakat: Silverstone-ban Nico Rosberget órákkal a leintés után büntették meg emiatt, legutóbb a Hungaroringen pedig Jenson Buttont ítélték bokszáthajtásra, miután csapata egyértelműen biztonsági megfontolásból tájékoztatta őt nem megfelelően működő fékeiről.
Az ekörüli vitát pedig csak tetézte, hogy a Magyar Nagydíj szombatján zűrzavart okozott Rosberg dupla sárga zászló alatt futott pole-köre, valamint az eső és a 107%-os szabály miatt előállt kavarodás is, amelyek miatt este tíz óra lett, mire az FIA kihirdette a végleges rajtrácsot.
Christian Horner a történtek után hangot adott azon meglátásának, miszerint a szabályalkotással a sport kezdi ismét átláthatatlan helyzetbe hozni magát, amin célszerű lenne mihamarabb változtatni.
„Az értelemnek kellene győznie a szabályok megalkotásakor, de talán az F1-ben ilyen nem is létezik. Az olyan esetekre gondolok, mint ami Jenson Button rádiózásával történt - ez is egy olyan dolog, ami túlságosan összetett a rajongók számára. Le kellene egyszerűsítenünk az előírásokat, hogy semmi ne legyen túlszabályozva, és hogy az átlagos néző is képben tudjon maradni a történésekkel” - mondta Horner.
Miután meglátásán többen, köztük a Ferrari vezetősége is osztozik, a Stratégiai Csoport csütörtöki gyűlésén a halo 2017-es bevezetése mellett a szabálykönyv érthetőbbé tétele lesz a másik kiemelt téma.
„Mindenképpen tisztáznunk kellene a jelenlegi homályos területeket” - egyezett kollegájával a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene. „Amíg vannak ilyen bizonytalan részek az előírásokban, addig nem tudhatjuk pontosan, hogy milyen irányba is tartunk. Az elnökünk már egy évvel ezelőtt rámutatott erre a problémára. A tiszta, egyszerű szabályok csak a sport javára válnának.”