DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Rossz üzenetet közvetít Rosberg felmentése?

Még a vasárnapi futam leintését követően is előkerült témaként a Mercedes pilótájának szombati pole-pozíciós köre: a német és csapattársa, Lewis Hamilton ellentétes álláspontot képvisel az ügyben.

Mint arról mi is beszámoltunk, Nico Rosberg dupla sárga zászló hatálya alatt érte el a leggyorsabb körét az F1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén, ám a versenyfelügyelők a szombat esti vizsgálat után úgy döntöttek, nem büntetik meg a németet. Az indoklás szerint a Mercedes versenyzője kellő mértékben elvette a gázt az adott szakaszon, csapattársa, Lewis Hamilton azonban még a vasárnapi futam végéig sem békélt meg a döntéssel:

„Abban a 23 évben, amióta versenyzek, a sárga zászló mindig azt jelentette, hogy lassítanod kell, a dupla sárga pedig azt, hogy fel kell készülnöd a megállásra. Most viszont Nico ugyanolyan tempóval érte el a kanyar csúcspontját, mint az előző mért körében, szóval ha egy megforgó autó vagy egy marsall lett volna előtte a pályán, elég nehezen tudott volna megállni” – mutatott rá a sajtótájékoztatón a brit, akit a Motorsport.com idéz.

Hamilton-Rosberg-MagyarGP-Mercedes



„És a tény, hogy nem kapott büntetést, azt jelenti, hogy óvatosnak kell lennünk, mert ezzel azt az üzenetet közvetítjük az alsóbb kategóriákban induló versenyzőknek is, hogy mostantól elég egy tizedet veszítened a dupla sárga hatálya alatt, ami az egyik legveszélyesebb helyzet lehet. Ezt tisztáznunk kell, mert korábban két tized volt a sima sárgánál és fél másodperc a dupla sárga zászlónál. Ha a következő versenyen is a pole-ért csatázva kapunk dupla sárgát, akkor elég lesz csak egy kicsit elvenni a gázt, és még így is legjobb szektoridőt futhatsz – ezért kell ezt tisztázni.”

Rosberg nem meglepő módon másképp látja a helyzetet: mivel másodikként ért célba a versenyen, ott ült közvetlenül Hamilton mellett, amikor a címvédő a fentieket elmondta, így csapattársa hátát megveregetve vághatott bele a saját verziójába:

„Köszönöm, hogy ezt így kifejtetted. Amit a dupla sárga zászlónál tenned kell, hogy jelentősen csökkented a sebességed. 20 km/h lassabban mentem be abba a kanyarba. Ez egy egészen más szintet jelent F1-es mércével. 20 km/h már azt jelenti, hogy elég lassú vagy és biztonságosan haladsz. 30 méterrel előbb elvettem a gázt a fékezési ponthoz képest. Egyszerűen csak begurultam a csúcsponthoz, méghozzá 20 km/h-val lassabban. Szóval egyértelműen csökkentettem a tempómat, ezért is látták elfogadhatónak a felügyelők. Száradó pályán minden egyes körrel gyorsabb leszel. Vagyis azon a szakaszon lassabb voltam a sárgák miatt, viszont a teljes szektort tekintve gyorsabb voltam, mert a pálya is javult. Ez a versenybíróság számára is nyilvánvaló volt, ezért nem kaptam büntetést.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: