Miután a Brit Nagydíjon először büntettek a rádiós korlátozás megszegése miatt – Nico Rosberg idejéhez adtak hozzá 10 másodpercet, így elveszítette a második helyet –, az FIA úgy döntött, a magyar fordulótól változtat a szabályokon, melyek lényegében ezentúl azt mondják ki, hogy a jövőben a bokszutcában szabad a rádiózás. Ez egyben szigorítás és enyhítés is, ugyanis amennyiben a versenyzőnek tiltólistán levő műszaki információt adnak át, egyúttal a bokszutcába kell rendelniük a pilótát: itt azonban bármit közölhetnek vele, míg a múltban csak a garázsban tehették ezt meg.
Valtteri Bottas volt az, aki rögtön megjegyezte: a csapatok ezentúl valószínűleg szándékosan megszegik az új szabályt, és inkább a 10 másodperces büntetést vállalják, semmint egy jóval időigényesebb áthajtást a bokszutcán.
Erre készült az FIA is, Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója ugyanis közölte a német Auto Motor und Sport lappal, szigorúbbak lesznek a rádiószabály megszegéséért járó büntetések. Rosberg megúszhatta 10 másodperccel, de ezentúl a hasonló kihágást elkövetőknek logikusan bokszutca-áthajtás jár, amely 3 körön belül letöltendő, vagy ha ennél kevesebb van hátra a futam leintéséig, 20 másodpercet adnak hozzá versenyidejükhöz. „Bizonyos esetekben azonban a büntetés stop-and-go is lehet” – tette hozzá a német lapnak Whiting.
A versenyigazgatás főnöke egyébként nem érti, miért találkozott akkora nemtetszéssel a kötelező bokszkiállásra vonatkozó szabály, szerinte ez egyszerűen visszatérés az autósport gyökereihez. „Korábban is így működött, ha az autónak problémája volt, a bokszban javították meg. A modern technológiának köszönhető, hogy a csapatok eljutottak odáig, hogy a pályán oldjanak meg műszaki gondokat” – érvelt Charlie Whiting.