A probléma kapcsolatba hozható a Brit Nagydíjon kapott 10 másodperces időbüntetéssel, amely másodikról a harmadik helyre sorolta vissza Nico Rosberget. Mint emlékezhetünk rá, a rádiós korlátozás megszegése miatt szankcionálták, a csapat akkor nyújtott segítséget neki, mikor autója hetedik fokozatban ragadt.
A motorsport.com információi szerint kérdéses, hogy a váltó szenvedett-e fizikai meghibásodást a probléma következtében. Mivel az FIA az első használat előtt lepecsételi a sebességváltókat, hogy ne lehessen mozgó alkatrészeit cserélni, a Mercedes a Magyar Nagydíjig nem vizsgálhatja meg az elemet. A Hungaroringen az FIA ellenőreinek jelenlétében végezhetik el a kontrollt. Eddig csak szemrevételezni tudták a váltót, amely alapján komolyabb probléma nem lépett fel az alkatrésszel.
Ha azonban a váltót cserélni kell, Rosberg bajban lesz. A szabályok értelmében ennek a komponensnek hat futamot kell kibírnia, az 6-ös számú Mercedesbe azonban az Osztrák Nagydíjon került be új darab. Mivel ez is a limiten belül volt, Rosberg öt rajthelyes büntetést kapott, és ugyanez lebeg előtte a Magyar Nagydíjon. A Hungaroringen közismerten nehéz előzni, habár az utóbbi években gyakrabban láttunk pozícióváltásokat a pályán.
A rivális Ferrarit szintén a sebességváltó aggasztja, Sebastian Vettel autójában az elmúlt két versenyhétvégén háromszor kellett kicserélni, Ausztriában és Silverstone-ban is büntetést kapott miatta.