Tíz másodperces időhozzáadással sújtotta az FIA Rosberget, amiért a csapat nem engedélyezett rádiós segítséget közölt a némettel, amikor a silverstone-i verseny végéhez közeledve a Mercedesében komoly váltóhiba jelentkezett. A tabella éllovasa ezzel elveszített egy helyezést Max Verstappennel szemben, és bár látszólag így is jól jártak, hiszen harmadik helyre cserélték a potenciális kiesést, valójában ha óvatosabban járnak el, büntetés nélkül menthették volna meg az autót.
Bár az ítélet meghozatalát követően a Mercedesnél jelezték fellebbezési szándékukat az FIA felé, amit csütörtökig kellett volna hivatalos formába önteniük, végül a verseny másnapján bejelentették, hogy visszavonják azt, elfogadva ezzel a Brit Nagydíj végeredményét.
A futam után elhangzott szakértői vélemények többsége egyébként is azt sejttette, hogy a brackley-ieknek vajmi kevés esélyük lenne megnyerni az ügyet.
„Bizonyítani tudtuk a versenybírók előtt, hogy a küszöbön állt egy olyan meghibásodás, aminek hatására az autó nem tudta volna folytatni a futamot, és így a tudathattuk Nicóval, hogy milyen üzemmódra kell váltania. Az ezt követő tanácsunk viszont, miszerint mellőznie kell a hetedik sebességfokozat használatát, a Sportszabályzat TD/016-16 pontjának, egyúttal pedig a 27.1-es cikkelyének a megsértését jelentette. A csapat elfogadja a szabály versenybírók általi értelmezését, valamint az ezzel járó döntésüket és a büntetést” - áll a Mercedes által kiadott közleményben, amelynek utolsó mondata viszont jelzi, hogy a csapat a rádiós segítségnyújtásra vonatkozó szabályok enyhítését szeretné elérni:
„A következő hetek során folytatni fogjuk az egyeztetéseket az F1 részvényeseivel a sport vélt túlszabályozásával kapcsolatban.”