DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

A Mercedes is sürgeti az FIA-t rázókő-ügyben

Pénteken Max Verstappen esett áldozatául az új rázóköveknek, szombat délelőtt pedig Nico Rosberg is, nem beszélve az időmérőn látott esetekről - a Mercedes ezért gyors cselekvésre készteti az FIA-t.

Az Osztrák Nagydíj hétvégéje eddig a rázókövekről szólt: a pénteki első edzésen Max Verstappen előbb egy első szárnyvéglapot hagyott el a veszélyesnek minősített kerékvetők miatt, később pedig felfüggesztés-törés miatt szánkázott a kavicságyba. A szombati nap eseménydúsabb volt ebből a szempontból, bár a pilóták szíves örömest eltekintettek volna tőle. A szabadedzésen Nico Rosberg, a kvalifikáción Danyiil Kvjat szenvedett balesetet a hátsó lengőkarok meghibásodása miatt, de Sergio Pereznek is hasonló okokból kellett idő előtt befejeznie az edzést.



Lewis Hamilton - akit „kétszínűsége” miatt Verstappen kritizált nemrég - veszélyesnek nevezte a rázóköveket, Toto Wolff pedig főleg Nico Rosberg incidense miatt kereste fel az FIA versenyigazgatóját, Charlie Whitingot, hogy felhívja a figyelmét a hibákra. „Nem tudom, hogy az FIA hogyan fog dönteni. Lehet, hogy eltávolítják a ’hurkákat’, vagy módosítják a piros rázóköveket, esetleg lecsiszolják vagy feltöltik őket betonnal” - idézte a Motorsport.com az osztrákot.

„Nem tudom mi lesz, mindenesetre láttunk egy pár meghibásodást különböző autókon, különböző felfüggesztés-kialakításokkal, így mindenképp reagálni kell valamit. Jelenleg is beszélünk róla, már az edzés alatt jelentettük Charlie felé, hogy lépjen valamit - igaz, nem olyan könnyű ebben a helyzetben.” Wolff szerint Nico Rosberg balesetét nem a korábban említett, sárga kerékvetők okozták, hanem azok, melyre folyamatosan ráhajtanak a pilóták a nyolcas kanyar külső ívén - ami a pálya széle és a sárga rázókövek között van.

 

„Persze ez csak feltételezés. Érdekes, hogy eleinte nagyon komoly terhelés volt a felfüggesztésen, de miután kielemeztük az adatokat, nem volt akkora mértékű. Így valószínűleg valamilyen furcsa rezonancia érkezik a kerék felől, ami aztán eltöri a felfüggesztést. Még nem tudjuk mi az, de egyelőre úgy tűnik, az új, piros kerékvetők idézik elő” - mondta Wolff. Rosberg balesete után a Mercedesnél plusz karbonréteggel erősítették meg a lengőkarokat - a többi csapatnak erre már nincs lehetőség a parc fermé szabályok miatt. „Megerősítettük a felfüggesztést, de kétlem, hogy ez lenne az igazi megoldás. A parc fermé miatt úgy vélem, a jobb oldalon állunk, mert már korábban el tudtuk végezni ezt a munkát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: