Az F1 mindenható ura korábban Monzát fenyegette, s miután a Királyi Park helyzete rendeződni látszott a Heineken-szerződés révén, Brazília került nehéz helyzetbe. Szinte alig van olyan pálya a naptárban, melynek hosszú távon is biztosított lenne a jövője (tavasszal maga Ecclestone jelentette be, hogy a Hungaroring legalább 2026-ig láthatja vendégül a sportágat), most pedig az a hír járja, hogy akár két jelenlegi európai helyszíntől is megválna.
A Forma-1 idei naptárában tíz európai verseny szerepel, melyek a következő szerződésekkel rendelkeznek:
Szocsi: 2020-ig
Barcelona: 2019-ig
Monaco: Szerződés nélkül, ez az egyetlen helyszín, amely nem fizet Ecclestone-nak a futamért
Baku: 2020-ig
Red Bull Ring: 2020-ig
Silverstone: 2026-ig
Hungaroring: 2026-ig
Hockenheim: Egyelőre csak az idei versenyre él a szerződés
Spa-Francorchamps: 2018-ig
Monza: Egyelőre csak az idei versenyre él a szerződés
Ecclestone az orosz RBC-nek megerősítette a pletykákat, melyek szerint akár már jövőre 18-ra csökkenhet a futamok száma. „Abszolút, pontosan ez fog történni. Egy, vagy két országtól búcsút veszünk majd. Még nem mondhatom meg melyek azok, de az újak a világ más részeiről fognak csatlakozni. A Forma-1 nem Európa-bajnokság, hanem világbajnokság” - mondta a brit.
Az elmúlt években az új helyszínek közül Törökország, India és Korea is búcsúzni kényszerült, így amikor felvetették Ecclestone-nak, hogy mit kell tennie Bakunak azért, hogy hosszú ideig a naptárban maradhasson, válasza rövid, de annál velősebb volt: „Fizetni!” Arról is megvolt a véleménye, hogy több országban nem kifizetődő F1-es futamot rendezni: „Ez nem az én hibám, nem én rendezem a versenyeket. Az ő feladatuk, hogy megszólítsák a rajongókat.”