DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A motorhoz nyúlhat a Ferrari Kanadáig

Bár csak nemrég, Oroszországban módosított erőforrásán a Scuderia, a következő verseny előtt újra a hajtásláncon fejleszthetnek, hogy ezzel is közelebb kerüljenek a mezőny legelejéhez.

A Ferrari még nem nyert versenyt 2016-ban, a Monacói Nagydíjon pedig idén először a dobogóról is lemaradtak – Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint gyenge pontjuk az időmérő Q3-as szakasza, ezen kell javítaniuk, hogy a versenynek ne kelljen eleve hátrányból nekivágniuk. Arrivabene azt is elmondta, a Ferrari továbbra sem mondott le a világbajnoki címről, ezért mindent megtesznek a felzárkózásért: a motorsport.com értesülései szerint elsődlegesen a gumikezelésre koncentrálnak, de a Kanadai Nagydíj előtt a motorba is belepiszkálhatnak.



A Ferrari csupán néhány versennyel ezelőtt módosított erőforrásán, Szocsiban mutatkozott be új specifikációjuk, melyhez három fejlesztési zsetont használtak fel. Valószínűleg Montrealban jön az újabb frissítés, azonban még nem biztos, hogy olyan mértékű lesz, amelyhez zsetonok szükségesek.

„Az erőforrás frontján lesznek híreink” – mondta Maurizio Arrivabene Monacóban. „Azt azonban még nem tudjuk, hogy fogunk-e zsetonokat költeni vagy sem. Az FIA-val beszélünk, hogy eldöntsük, mit tegyünk.”

A motorfejlesztés válasz lehet a Renault új erőforrására is, amellyel a francia gyártó érezhetően jó útra lépett. Monte-Carlóban csak Daniel Ricciardo használta ezt a specifikációt a partnercsapat Red Bull pilótái közül, Kanadában azonban Max Verstappen is megkapja, ráadásul a számítások szerint ezen a pályán sokkal többet, fél másodperc előnyt jelent az újítás. Mivel az előző két versenyen a Ferrari kikapott az energiaitalos csapattól, nem maradhatnak válasz nélkül a fejlesztési munkákkal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: