DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Várjunk káoszt a bakui 8-as kanyarban?

Közeleg az első azerbajdzsáni F1-es nagydíj: az utcai pálya legkritikusabb pontjának a szűk 8-as kanyar tűnik a városfal mellett, ahol a műszaki mentés problémákba ütközhet.

Az összesen hat kilométeres pálya ezen a pontján alig szélesebb két Formula-1-es autónál, egy baleset az egy hónapon belül sorra kerülő június 19-i Európai Nagydíjon a szóban forgó szakaszon egyesek szerint káoszhoz vezethet, mivel nincs hely a műszaki mentésre – a kanyar beláthatatlansága miatt pedig komoly veszélyeket is magában hordozhat. Ezt cáfolta a pálya inspekcióját korábban elvégző Charlie Whiting, az FIA biztonsági delegáltja:

„Nem hiszem, hogy ok lenne biztonsági aggodalomra a pálya bármely részén, ami nagyobb, mint bármely másik pályán. Nagy részletességgel tekintettük át a vonalvezetés minden elemének biztonságát, roppant alaposan átbeszéltünk mindent” – idézi a grandprixtimes.com Whitingot.



„Kifejezetten a 8-as kanyarra kitérve, természetesen ha a külső oldalán történik egy baleset, meglehetősen nehéz lesz a mentés, de nem különbözik például a szingapúri 18-as kanyartól, ahol a lelátó alatt fordulnak. Az mindig problémás kanyar volt, úgy gondolom, a 8-as hasonló lesz.”

Az egyben F1 versenyigazgatójaként ténykedő Whiting egyéb részleteket is elárult a pályáról, például azt, hogy két DRS-zónát jelölnek ki: „Úgy gondolom, a 12-es és 15-ös kanyar közti szakasz nagyon gyors lesz, és a 15-ös megközelítése is látványosnak ígérkezik. Aztán a nagyon hosszú gyors részt a 16-ostól a 17-es, 18-as, 19-es, 20-as kanyarokon keresztül – mind padlógázos – is lenyűgöző lesz nézni. A DRS-zónák az 1-es kanyarok és 3-as kanyarig fognak tartani.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: