Mivel a szabályok egész szezon során öt erőforrás használatát teszik lehetővé, egyetlen motorra négy-öt verseny jut. A McLaren-Honda azt tervezi, hogy a menetrendszerű cseréket fejlesztési csomagokkal köti egybe, így egy-egy nagyobb frissítés nem fog kényszerűen motorcserével járni. Lassan esedékes az új erőforrás behelyezése: Fernando Alonso a második egységénél tart, amely az ausztrál baleset után került autójába, és négy versenyen esett át, míg Jenson Button motorja három hétvégét teljesített az előző darab bahreini meghibásodása után. A McLaren úgy döntött, a Monacói vagy Kanadai Nagydíjon végzi el a cserét.
„Folyamatosan fejlesztünk, és lehetséges, hogy néhány újítást már jövő héten bemutatunk” – nyilatkozott Yusuke Hasegawa motorfőnök az Autosportnak. „A zsetonokat azonban nem akarom kis módosításra vesztegetni, ezért a mikorról még határoznunk kell. Monacóban vagy Kanadában jön az új motor, de még nem döntöttük el, pontosan mi fog érkezni.”
A Honda 14 zsetonjából még egyet sem használt el, ennek ellenére sikerült javulniuk: „A specifikáció azonos az első forduló óta, ugyanabból a motorból préselünk ki több erőt a különböző beállítások segítségével. Szocsitól fogva, Spanyolországban a legerősebb beállítások bemutatkoztak a versenyen is. Normál esetben ezt az erőt csak időmérőn használjuk, de mivel több teljesítményre van szükségünk, a versenyre is alkalmaztuk az üzemmódokat, és remekül működött. Ez nagyon bátorító.”
Hasegawa arról is beszélt, hogy a következő szezonban – amikor eltörlik a zsetonrendszert, azaz szabad fejlesztés lép életbe – teljesen átalakítják motorjukat: „Természetesen a következő szezonban bármit megváltoztathatunk. Továbbra sem döntöttünk a pontos specifikációról és elrendezésről, de jobb, ha nyitottabb terünk van a tervezésre” – mondta a motorsport.com-nak. Mikor arról kérdezték, jelenthet-e ez egy teljesen új kialakítást, így válaszolt: „Természetesen ez is lehetséges.”