Miután Fernando Alonsót nem engedték versenyezni orvosai, Stoffel Vandoorne életében először versenyhétvége keretei között vezethette a McLarent Bahreinben, nem kisebb sikerrel, mint hogy megszerezte csapata első idei F1-es pontját. A belgát szó szerint „hazarángatták” Japánból, ahol a pilóta super formulás tesztelési kötelezettségeinek tett eleget, majd miután visszatért a felkelő nap országába, egyből egy harmadik helyet gyűjtött debütáló futamán.
Ezek után nem csoda, hogy az eddig sem alacsony ázsiójú Vandoorne hírneve tovább nőtt, amelyet ő erősített meg nemrég, utalva 2017-es lehetőségeire. „Igen, érdeklődnek néhányan, ami normális. De boldog vagyok a McLarennél, velük van szerződésem, és az a célom, hogy velük legyek ott a rajtrácson a következő évben” - idézte a belga versenyzőt az Autosport.
Noha Vandoorne fizikailag kimerítőbbnek nevezte a Super Formulát az F1-nél, azért rámutatott, hogy mit tart továbbra elsődleges céljának. „Az F1 még mindig F1, az autóversenyzés csúcsa. A versenyzés a jövőben is izgalmas lesz majd, ahogyan az egymás ellen történő küzdelem is. Világbajnokokkal kell szembeszállnod, nekem pedig mindig is az álmom volt, hogy ide tartozzak.”
A belga rámutatott arra, is, hogy az F1/GP2, valamint a Super Formula által használt abroncsok közötti eltérés milyen különbségeket szül egy-egy verseny alatt. „A Pirelli gumijai izgalmas versenyeket eredményeznek, hiszen közelről lehet követni az előtted haladót, sok az előzés, amely nagyrészt az abroncsok elhasználódásának köszönhetőek. Japánban szintén izgalmasak a futamok, ám kevesebb az előzés, hiszen nehezebben tudsz a másik mögött haladni, különösen a magas kanyarsebességek miatt.”
„Teljesen más, és nehéz is összehasonlítani a kettőt. Mi szeretjük padlóig nyomni a gázt, ez a versenyzők elsődleges ösztöne: olyan gyorsan menni, amennyire csak lehet. Nagyon élveztem, és a GP2-ben eltöltött két szezon után furcsa volt, hogy az elejétől a végéig nyomhattuk neki” - tette hozzá Vandoorne.