Az már eldőlt, hogy az újonc Haas Barcelonára beépíti autóiba az új fejlesztésű Ferrari-motort - úgy gondolják, hogy ez beleillik az idénre tervezett programjukba. A jelenlegi összetett hajtásláncok mellett a csapatoknak több szempontot is figyelembe kell venniük egy új egység bevetése előtt, a döntésnek pedig több futamon át is következményei vannak, hiszen minden autó csak öt motort használhat fel. Ennek ellenére az erőforrást bevetik - más komolyabb fejlesztést viszont nem terveznek annak ellenére sem, hogy a legtöbb csapat frissített csomaggal érkezik Spanyolországba.
"Változtattunk néhány dolgot az autón" - nyilatkozta Guenther Steiner, a Haas első embere. "Van egy új első szárnyunk, amelyet Oroszországban már teszteltünk és van egy új hátsó szárnyunk is, amelyet először Barcelonában fogunk majd bevetni" - tette hozzá.
Az azonban nem valószínű, hogy különösebben nagy módosítások érkeznének. "A programunkban nem szerepelnek nagy változások. Akkor fogunk bemutatni újításokat, amikor úgy érezzük, hogy megfelelő fejlődést értünk el. A fejlesztéseink szépen lassan fognak csordogálni minden futamra, ahogy minden más csapatnál is" - magyarázta Steiner.
A Haas most először gördül pályára olyan helyszínen, ahol már rendelkezik adatokkal, hiszen a téli tesztek is ezen az aszfaltcsíkon zajlottak. "Ez egy olyan dolog, amelyre már nagyon vártunk, mert itt össze tudjuk hasonlítani, hogy mi az, amivel kezdtük és mi az, amivel most rendelkezünk. Végre van valamink, amit lehet mérni saját magunkhoz. Minden másik pályán majd csak jövőre tudjuk ezt megtenni".