A 2017-es autók gyorsabbak lesznek, ám nem válik könnyebbé az előzés, így a versenyek jövőre sem lesznek izgalmasabbak. A Formula-1 akkor izgalmasabb, ha több előzést látunk. Habár az elmélet a DRS-korszak elején, amikor túlságosan könnyűvé váltak az előzések, egyszer már megdőlt, sokan továbbra is így gondolkodnak. Fernando Alonso szerint azonban nem mindenképpen a pozíciócserék mennyiségét kell növelni, példának pedig egyik legemlékezetesebb versenyét, a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjat hozta fel.
„Mindössze három-négy előzés történt az egész verseny során, mégis az egyik legnagyobb show-nak tartják” – mondta Alonso, aki 0,2 másodperccel győzött Imolában a 13. helyről felzárkózó Michael Schumacher előtt. „Ezért nem gondolom, hogy ennyi figyelmet kellene szentelni az előzéseknek, mert a versenyek nagyszerűek voltak, amikor ugyanennyire nehéz volt, vagy még nehezebb.”
A Kínai Nagydíjon megdőlt a Formula-1 történetének előzési rekordja, egyesek szerint talán túl sok helyváltás is történt. „Az egy extrém eset volt, összezavart stratégiákkal, biztonsági autóval és mindennel, ami felkavarta. Manapság azonban nagyon is lehetséges, hogy a 16-17. helyen levő autó a bokszból kimenet friss gumikon megelőzzön egy Mercedest. Ezt nehéz elmagyarázni a tévé előtt ülő nézőknek. Az előzések talán nem annyira valódiak már, mint voltak. Nem kell hozzá sem inspiráció, sem kiválasztani a megfelelő pillanatot a megfelelő helyen” – magyarázta Alonso.
„Csatákra és nagy nevekre van szükség a bajnoki harcban. Ha a fociban a Barcelona és Real Madrid harcol a bajnokságért, mindenki nézni fogja, viszont ha két kisebb csapat küzd, a városukban megnézik a meccset, de senki más. Ilyesmi történik most” – beszélt arról, hogy az F1-es erősorrend be van betonozódva. „Nincs valódi verseny, a kezed pedig néha meg van kötve. Talán a versenyek kissé túlságosan megjósolhatóak azt tekintve, hogy ki fog győzni. Nehéz felzárkózni ilyen szabályok mellett. Ha a Mercedes megnyeri az első versenyt, a 21.-et is meg fogja.”