DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A Renault csak magát okolja a „katasztrófáért”

Való igaz, hogy a Renault nem számított kimagasló teljesítményre gyári F1-es visszatérésének első évében, de az első három futamon nyújtott formájuk alulmúlta a legóvatosabb elvárásaikat is.

A Manor és a Sauber mellett a Renault a harmadik csapat, amelynek egyetlen pontot sem sikerült szereznie a 2016-os szezon első három versenyén. Melbourne-ben ugyan közel voltak, hiszen Kevin Magnussen és Jolyon Palmer a 11. és 12. helyen értek célba, ám ezt követően nemhogy közeledtek volna az előttük állókra, inkább visszacsúsztak. Sanghajban, ahol szokatlan módon minden autó célba ért, Palmer végzett a legutolsó, 22. helyen, és a 18.-ként leintett Magnussennek sem volt oka az örömre. A dán az autóból kiszállva egyenesek „katasztrófának” nevezte a Renault kínai tempóját, és ezt kénytelen-kelletlen a csapat ügyvezetője, Cyril Abiteboul is elismeri.

Dppi_00116003_518



„Tényleg kimondhatjuk ezt. Ne szégyelljük, valóban nem jó a helyzet” - kezdte a francia az eddigi szereplésük értékelését. „Rossz versenyünk, rossz hétvégénk volt. Egyáltalán nem ilyen teljesítményt akarunk mutatni vasárnaponként. Most minden erőnkkel az autóra kell koncentrálnunk, és nem kereshetünk kifogásokat. Pedig jól hangozna, hogy késve kezdtük a fejlesztéseket, és az autó eredetileg a Mercedes motorja köré lett tervezve, de ez nem lehet kifogás a fejlődés elmaradására. Nem elégedhetünk meg egyszerűen azzal a ténnyel, hogy itt vagyunk, hogy sikerült eljutnunk a rajtrácsra.”

Abiteboul elárulta, hogy a Renault Sanghajban főként az esős pénteki edzésnap miatt szenvedett, hiszen a Pirelli termékei különösen nagy fejfájást okoznak számukra. „A problémáink nagy része a gumikból fakad, meg kell tanulnunk jobban megérteni az abroncsokat. Megfigyeltem, hogy amikor nem tudunk eleget gyakorolni pénteken, annak a jelei meglátszanak vasárnap. Kínában pontosan ez történt. A rossz idő miatt nem indult jól a péntekünk, ez megakadályozott minket abban, hogy kiismerjük a gumikat, a továbbiakban pedig rengeteg bajt okozott.”

A francia vezetőt azonban furcsa módon az teszi boldoggá, hogy látja az ő motorjaikat TAG Heuer néven használó Red Bull egyre jobb formáját - ez ugyanis biztosíték arra, hogy az erőforrásuk képes tartani a lépést a rivális gyártókkal.

„A Red Bull teljesítménye magabiztossá tesz, hiszen ők megmutatják, mi lenne lehetséges. A Renault számára fontos azt látni, hogy ha egy csapat nagy figyelmet fordít valamire, akkor idővel javulni fognak a dolgok. Mi rengeteg munkát fektettünk eddig a motorba, és további előrelépésekre számítunk, amelyek mind a négy autónak előnyére válnak majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: