DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Kiszállhat a Formula-1-ből a Pirelli?

A motorsport.com szerint ennek lehetőségét vetette fel az F1-es gumiszállító, méghozzá egy azonnali feltételtől függően: ha hétfőn nem sikerül megegyezni a 2017-es tesztprogramról, nem tudják folytatni.

 A Pirellit még tavaly választották ki a Formula-1 gumiszállítói pozíciójára a 2017-től 2019-ig tartó hároméves periódusra. Mivel jövőre változik a technikai szabályzat, a cégnek teljesen új abroncsokat kell kifejlesztenie, amihez alapos tesztelés szükséges, melyet minél előbb el kellene kezdeni. A tesztprogramról azonban nem sikerül megegyezni az F1 döntéshozóival. A szabályok 12 pályán töltött napot tesznek lehetővé, a Pirelli azonban ennél jóval többet, 25-öt akar a szélesebb abroncsokkal.

A motorsport.com-nak tudomására jutott, hogy a Pirelli a hónap elején levelet küldött az FIA-nak, melyben közölte, hogy ha a tesztprogram kérdése nem rendeződik rövid időn belül, akkor nincs más választása, mint visszavonni pályázatát a hároméves időszakra – a szerződést ugyanis továbbra sem kötötték meg a felek, éppen a tesztelést övező huzavona miatt. A lap úgy értesült, Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója személyesen tett látogatást Milánóban, a cég főhadiszállásán. Hétvégén Kínában a csapatokkal is történt egy találkozó, melyen megegyeztek arról, hogy öt alakulat segíti a Pirellit a gumik tesztelésében.



Az F1 Bizottság jóváhagyására azonban még szükség lesz, a határidőt pedig a mai napra jelölték ki. A Bizottság tagjai délután ülnek össze, hogy megváltoztassák a szabályokat, amelyek lehetővé teszik a Pirelli 25 tesztnapját. Ha pedig a módosítás nem jár sikerrel, a gumiszállító távozni fog, mivel további tétovázás már nem fér bele az időkeretbe.

„Amint leszállok a repülőről, és nem kapom meg az e-mailt, hogy jóváhagyták, vagy valami ehhez hasonló pozitív hírt, akkor egy egészen más történetért fognak felhívni” – mondta a motorsport.com-nak Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. „Ez van, enélkül nem tudjuk elvégezni a munkánk, nem tudunk szállítani. Nagyon jelentős változásra kérnek minket azzal, hogy a gumik vezethetőségén módosítsunk. A változás nagy, akárcsak a fejlődés a teljesítményben, az idő pedig fogy. Április közepe van.”

Hembery a MotoGP-t hozta fel példának, amelynek új beszállítója, a Michelin számos nehézséggel szembesült, a tesztek és eddigi versenyek során többször felrobbantak abroncsai. „Más kategóriákban látható, hogy az újonnan érkezőknek nagy problémáik vannak. Lehet azt mondani, hogy nincs szükségünk tesztre, de van” – mondta a szakember, akitől még egyszer rákérdeztek, mi fog történni, ha az F1 Bizottság nem támogatja őket hétfőn: „Amint mondtam… Egy másféle történetért fognak felhívni. Akkor valaki más oldhatja meg ezt a kihívást. Sok mást lehet csinálni az életben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: