Míg az aerodinamikai szabályváltozások már a következő évben érkeznek, az olcsóbb erőforrások kérdését 2018-ra tűzték ki a Formula-1 döntéshozói: azonban április 30-án, amikor előbbi szabályokat véglegesítik, a gyártóknak be kell mutatniuk megoldásaikat, melyek lehetővé teszik, hogy az ügyfélcsapatok ezúttal jóval kisebb áron vásárolják a hajtásláncokat. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azonban arra számít, a találkozó eredménytelenül fog zárulni.
„A szituáció bonyolult, de lényegében négy feltételnek kell teljesülnie, melyeket az irányító testület szabott meg” – idézi Hornert a crash.net oldal, aki a Kínai Nagydíj csapatvezetői sajtótájékoztatóján beszélt. „Ez a négy feltétel: a költségek jelentős csökkentése 12 millió euróra; az ellátás elérhetősége, azaz garantálása; a motorerők közti viszonylag kicsi különbség; továbbá a hang kérdése.”
„Ahogy itt ülünk, közelében sem vagyunk annak, hogy teljesüljön a feltételek bármelyike, és sajnos úgy gondolom, az fog történni – mint ilyenkor gyakran –, hogy kifutunk az időből a hónap végén, és semmit sem sikerül elérni, semmi sem fog változni” – jósolta pesszimistán Horner. „Még egy próbálkozás maradt hátra a Stratégiai Csoport és a Bizottság találkozóján a hónap végén, de ha ez eredménytelenül zárul, a szabályok elkerülhetetlenül úgy maradnak, ahogyan most vannak.”
A másik oldalt képviseli a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff, aki szerint sikerül a hónap végén egyezségre jutni: „Azt a feladatot kaptuk, hogy olyan megoldásokkal álljunk elő, melyek garantálják, hogy egy csapat sem marad motor nélkül. Úgy gondolom, ezt minden motorgyártó tudomásul vette, ezért ezt próbáljuk megoldani, és ennek egy aspektusa az árcsökkentés, amely minden csapatnak fontos.”
„Nyilván nagyon nehéz mindenkit boldoggá tenni, Christian pedig nem nagyon boldog. De úgy gondolom, meg kell születnie a megoldásnak április végéig. Ezeket a megoldásokat jóvá kell hagynunk, pillanatnyilag pedig mindenki keményen dolgozik, hogy megtaláljuk a közös nevezőt” – mondta Wolff.