A svájci alakulat pénzügyi a helyzetéről az elmúlt években csak rosszabbnál rosszabb hírek érkeztek, és a szahíri paddockban vasárnap este felreppenő híresztelések szerint Monisha Kaltenborn alakulata már nem csak a fizetésekkel késik, de a következő futamra, a jövő hétvégi Kínai Nagydíjra való eljutásuk is veszélybe került.
Két nap elteltével több forrás is egy új fejleményről számol be, miszerint már elő is bukkant egy megoldási lehetőség a Sauber bajainak mérséklésére, ami azonban nem lenne fájdalommentes, hiszen a független alakulat önállóságának legalább részleges elvesztésével járna.
Felmerült ugyanis, hogy a Ferrari mentheti ki a bajból partnercsapatát, mégpedig úgy, hogy támogatásáért cserébe a Sauber teret engedne az Alfa Romeo megjelenésének. A maranellóiak elnöke, Sergio Marchionne az utóbbi hónapokban többször is beszélt arról, hogy örömmel venné, ha az immár a Ferrari kötelékébe tartozó Alfa ismét szerepet vállalna a Formula-1-be, ám azt nem tudta megmondani, hogy milyen módon lenne a legmegfelelőbb az érkezésük. A Sauber kálváriája most kapóra jöhetne nekik, hiszen egy komoly múlttal és megfelelő infrastruktúrával rendelkező csapat oldalán tehetnék meg az első lépéseket. Persze egyelőre még mindez csak találgatás, eddig még a Sauber sem kommentálta a sanghaji távollétükről szóló híreket.
Az Alfa Romeo az F1 történetének első világbajnok autója volt, hiszen velük ért fel a csúcsra Giuseppe Farina, majd a következő évben Juan Manuel Fangio is. Gyári alakulatként 1979 és 1985 között voltak ismét a mezőny tagjai, a turbókorszakban azonban már nem tudták megismételni korábbi sikereiket.