DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Raikkönen: Nem fogunk mindig jót rajtolni

Kimi Raikkönen gyorsan lelohasztotta azok lelkesedését, akik abban hittek, hogy a Ferrari autói egy sajátos technikai megoldásnak köszönhetően fogtak meseszerű rajtot az Ausztrál Nagydíjon.

A szezonnyitó izgalmaihoz nagyban hozzájárult, hogy a Ferrari a start pillanatában bele tudott köpni az ismét erőfölényben lévő Mercedesek levesébe. Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen a második rajtsorból előretört, és néhány kanyar után már az első két helyen álltak a mezőnyben. Az persze már más kérdés, hogy ebből a remek pozícióból végül csak egy harmadik helyet tudtak megmenteni a leintésig.

Dppi_00116001_830



A verseny után persze megindultak a találgatások arról, hogy minek volt köszönhető a Ferrari látványos elrugaszkodása. Az egyik elmélet szerint a csapat újszerű megoldást alkalmazott a kuplungkar kialakításánál, ami segíti a versenyzőket az ideális fogáspont megtalálásában. Idéntől ugyanis kettő helyett már csak egy ilyen kart használhatnak a pilóták a rajtnál, ami megnehezíti a dolgukat.

„Ez csak egyszeri eset volt. Egyetlen versenyen vagyunk túl” - vetette oda a Motorsportnak Raikkönen Bahreinben, amikor arról kérdezték, számíthatunk-e tőlük valami hasonlóra a most vasárnapi startnál is. „Persze remélhetőleg a továbbiakban is ilyen lesz, de nem könnyű mindig nagyszerű rajtot fogni, különösen most, hogy a szabályok kicsit változtak tavalyhoz képest, így a versenyzőknek és a csapatoknak még nehezebb beletalálni a helyes beállításokba.”

„Az előző versenyen ugyan tényleg jól működött nekünk, de olykor ezt olyan dolgok is befolyásolják, mint hogy elmegyünk-e egy második felvezető körre. Tehát rengeteg apróság van, ami nagy hatást gyakorolhat a rajtunkra.”

„Azt kívánom, hogy állandóan ilyen jól rugaszkodjunk el, de kétlem, hogy így lesz. Mi egyszerűen csak a legjobbra törekszünk, a többi pedig azon múlik majd, hogy mit csinálnak mások.”

A finn a radikális kialakítású kuplungkar meglétét is cáfolta: „Ugyanott van, ahol a korábbi években is volt, amikor a csapat autóját vezettem. Pontosan ugyanaz a pozíciója, ezen a téren tehát semmi újítás nem történt” - mondta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: