Lewis Hamliton 50. pole-pozícióját szerezte a talán először és utoljára alkalmazott időmérő-formátum végén, ezzel Michael Schumacher és Ayrton Senna után ő a harmadik versenyző, aki eljutott félszáz rajtelsőségig. A 49. után elég sokat kellett várnia erre a mérföldkőre ismerve a Mercedes dominanciáját, hiszen ezt megelőzően nyolc futammal korábban, a tavaly szeptemberi Olasz Nagydíjon állt csak a rajtrács elején. A brit aztán hiába zárta az élen az összes szabadedzést és a kvalifikációt is, a versenyen egyetlen kört sem vezetett. Viszont hatodik alkalommal állt dobogóra Melbourne-ben, amivel immár egyedül vezeti ezt a rekordlistát.
A győzelem Nico Rosbergé lett, aki 15. alkalommal ünnepelhetett a dobogó tetején. Ezzel egyúttal tovább folytatódott a német tavaly év végén megkezdett remek szériája, hiszen immár zsinórban negyedik futamát nyerte meg. Rosberg örülhet annak a statisztikának, hogy minden versenyző, aki ilyet elért F1-es karrierje során, világbajnokként vonult vissza.
Rosberg és Hamilton már 24. alkalommal szereztek kettős győzelmet a Mercedesnek. Ez ugyanannyi, ahányszor Michael Schumacher és Rubens Barrichello 1-2-ben futottak be a Ferrari színeiben 2000 és 2004 között. A Mercedes ráadásul már Bahreinben megdöntheti a zsinórban elért kettős győzelmek rekordját, amit 2014-ben ők maguk állítottak fel öttel. A tavalyi szezont néggyel fejezték, és most ezt megfejelték egy újabbal...
Hamilton, Rosberg és Vettel már 12. alkalommal sajátították ki a dobogót, ráadásul ezek mindegyike az elmúlt két év leforgása alatt történt. Aligha állíthatja meg őket bármi abban, hogy hamarosan ők legyenek az F1 történetének legösszeszokottabb dobogós triója, hiszen a rekordot 13-mal tartja Vettel, Webber és Alonso hármasa.
Daniel Ricciardo a negyedik helyével beállította az ausztrál versenyzők legjobb helyezését hazai terepen. Korábban Mark Webber ért célba ugyanebben a pozícióban 2012-ben, de a dobogó még mindig várat magára.
Az Ausztrál Nagydíj sokszínűségét az is jelezte, hogy más-más volt a győzelmet (Rosberg), a pole-t (Hamilton), a leggyorsabb kört (Ricciardo) és a legtöbb élen megtett kört (Vettel) bezsebelő pilóta személye. Ilyen változatosság felettébb ritkán fordul elő - ebben az évezredben még csak ez volt a hatodik ilyen futam, legutóbb pedig a 2011-es Magyar Nagydíjon láthattuk ezt a jelenséget.
Max Verstappen ötödik rajthelye nem csak egyéni legjobbja volt, de felülmúlt minden startpozíciót, amit apja, Jos Verstappen 107 futamból álló pályafutása során elért. Az idősebbik hollandnak a 6. hely volt a legjobbja az 1994-es Belga Nagydíj rajtrácsán.
Romain Grosjean hatodikként ért célba, aminél a teljes előző szezonban is csak egyetlen jobb eredménye volt, ám ami igazán különlegessé teszi ezt a helyezést, hogy a legelső F1-es futamát teljesítő Haast vezetve érte el. 14 éve fordult elő utoljára, hogy egy teljesen újan érkező istálló pontszerzéssel debütáljon, 2002-ben Melbourne-ben Mika Salo a Toyotát hozta be szintén a hatodik pozícióban.
Van azonban még egy érdekesség ebben a történetben, a Haas ugyanis úgy volt képes azonnal a konstruktőri tabella ötödik helyére lőni magát, hogy szerelőcsapata még egyetlen kerékcserét sem teljesített versenykörülmények között. Esteban Gutierrez korán kiesett, Romain Grosjeannak pedig éppen ez a baleset segített, hiszen a piros zászló alatt szabadon cserélhettek abroncsokat az autóján, amivel el is jutott a célig. Napjaink szabályai mellett különleges körülményekre van szükség ahhoz, hogy egy versenyzőt bokszkiállás nélkül intsenek le: legutóbb ez 2003-ban a Sauberrel Heinz-Harald Frentzennek sikerült a Brazil Nagydíjon, mivel a versenyt idő előtt leállították - és különös módon akkor is Fernando Alonso nagy balesete volt a kiváltó ok.
Jolyon Palmer a 15. pilóta lett, aki apját (Jonathan Palmer) követően szintén eljutott az F1-es rajtrácsra. Olyan pedig most először fordul elő, hogy négy korábbi versenyző utódja is együtt legyen a mezőnyben, Palmer mellett ugyanis ott volt Nico Rosberg, Kevin Magnussen és Max Verstappen is. Az eddigi rekord F1-es pilótautódok együttes előfordulására három volt, amire legutóbb 2009-ben láthattunk példát.
Danyiil Kvjat szörnyen balszerencsés Melbourne-ben, hiszen tavaly után idén is már az előtt ki kellett állnia műszaki hiba miatt, hogy egyáltalán elrajtolt volna a verseny. De ebben az évben legalább nem volt olyan foghíjas a mezőny a szezonnyitón, mint 2015-ben: 16 autó eljutott a célig, ami több annál, mint ahány tavaly egyáltalán elrajtolt.