DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

„Nem szabad elszalasztani a 2017-es esélyt”

A következő évben gyorsabb és agresszívebb külsejű autókat vár mindenki, de Christian Horner rámutatott, ha a csapatoknak nem sikerül megfelelő szabályokban megegyezniük, kár az egészért.

Április 30. a határidő, ameddig a Formula-1 csapatainak végleg dönteni kell a 2017-es szabályokról: az FIA legutóbbi hivatalos álláspontja szerint a jövő évi autók körönként öt másodperccel lehetnek gyorsabbak. A Mercedes csapatelnöke, Niki Lauda ugyancsak ezt ismételte meg, habár némi kétkedés is kiolvasható szavaiból, mivel elképzelhetőnek tartja, hogy az új szabályok csak 2018-ban érkeznek:

„Mindenki azon dolgozik, hogy a Formula-1 öt másodperccel gyorsabb legyen. Ez jövőre vagy az utána következő évben történhet meg. Az autóknak agresszívabb kinézetet kell kapniuk, a versenyzőknek pedig jobban meg kell dolgozniuk, hogy irányítsák őket. Azaz oda térhetünk vissza, ami érdekessé tesz az F1-et” – mondta a háromszoros világbajok a Sky Sportsnak.



A jelenlegi tervek szerint a változások jóval csekélyebbek lesznek, mint amikor először vázolták fel a 2017-es átalakulás mértékét, többek között a Pirelli abroncsok terhelésére vonatkozó aggályai miatt. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner felhívta a figyelmet, nem szabad elszalasztani a lehetőséget, amelyet a szabályokhoz nyúlás kínál.

„A sportot szem előtt tartva mindenki olyan autót szeretne, amely valódi kihívás a versenyzők számára, elválasztja a férfiakat a fiúktól, megdolgoztatja őket a pénzükért, ami igazán látványos. Az első koncepció, melyet másfél évvel ezelőtt asztalra tettünk, agresszívabb autót ábrázolt, visszatérést az alapokhoz, ahogyan egy F1-es gépnek ki kell néznie. Egyéves periódus során itt kötöttünk ki. Léptünk egyet előre, a megfelelő úton haladunk, de még nem értünk célba. Haladás lesz, nem annyira, mint szerettük volna, de egyértelműen a jó irányba mutat” – mondta Horner az Autosport lapnak.

„Remélhetőleg az áprilisig tartó időszakban sikerül megbizonyosodnunk arról, hogy a 2017-es termék megfelel a feltételeknek, mert nagy kár lenne, ha elszalasztanánk ezt a lehetőséget” – tette hozzá Horner, aki az új szabályok kevesebbet emlegetett oldalára mutatott rá: habár a módosítások az aerodinamikára koncentrálnak, végeredményben a motorerő még nagyobb szerepet játszhat, mint jelenleg. „Ha nem sikerül hatékonyan felhasználni a leszorítóerőt, és ha számításba vesszük a mechanikai tapadás mértékét, akkor végül több időt fogunk teljes gázon tölteni. Emiatt a motorerő nagyobb választóvonalat fog jelenteni, ez pedig személy szerint kis aggodalmat jelent számunkra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: