Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. július 25. hétfő
F1

Miről mesél a Mercedes és Ferrari versenyszimulációja?

A teszten elért köridők sokak véleménye szerint nem tükrözik a valóságot az eltérő programok miatt: a két élcsapat mind a négy versenyzője lefutott azonban egy-egy versenyszimulációt, ez pedig többet elárulhat az erőviszonyokról.

Mint ismert, a kéthetes barcelonai tesztelés legjobb köridejeit a Ferrari két versenyzője futotta meg a legpuhább, ultralágy gumikon, ezt a keveréket azonban a Mercedes, amely messze a legtöbb kört (csaknem 20 versenytávnak megfelelőt) tette meg, nem használta. A két gyártó nagyrészt eltérő programot teljesített, azonban mind a négy versenyzőjük elvégzett egy-egy versenyszimulációt, ez pedig összehasonlítási alap lehet, ha az erősorrendre vagyunk kíváncsik. A Sky Sports alapos vizsgálat alá vetette a négy szimulációt, az ő következtetéseikre épül ez a cikk.

Mind a négy pilóta három kiállásos stratégiát alkalmazott, Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel lágy, közepes, közepes, közepes sorrendben vetette be az abroncsokat, míg Kimi Raikkönen egyedüliként kemény gumit tett fel utolsó etapjára. A megtett körök száma némileg különbözött, Hamilton és Raikkönen 66, Rosberg 65, míg Vettel 69 körig jutott, ezért az átlagos köridőt érdemes vizsgálni.

Első etapjában Rosberg kezdett legjobban (az etapok átlagos köridő és megtett körök szerinti lebontása az alsó táblázatlan látható), a második szakaszban viszont már Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb, ő azonban csak 16 kört teljesített a közepes szetten, míg a mindössze egy tizeddel lassabb Hamilton 24-et. Mielőtt azt gondolnánk, a mérleg a Mercedes oldalára billent, a harmadik etap a Ferrariról szólt, Kimi Raikkönen például 25 kör alatt 1:29.2-es átlagot produkált – egy tizeddel jobbat, mint a tízzel kevesebb kört teljesítő Lewis Hamilton.

Utolsó etapjában azonban Hamilton jócskán legyűrt mindenkit, közel körönként egy másodpercet adott Rosbergnek és Vettelnek is – Raikkönen már 1,7 másodpercre volt, de számára hátrányt jelentettek a kemény abroncsok.

A teljes versenytávot nézve Hamilton bizonyult leggyorsabbnak Rosberg, Raikkönen és Vettel előtt, a leggyorsabb és leglassabb pilótát azonban csak körönként 0,5 másodperc választotta el. A versenyszimulációk alapján a Mercedes továbbra is kis előnyben van, a Ferrari azonban nagyon közelinek tűnik.

 

Hamilton

Rosberg

Vettel

Raikkönen

 

Átl. kör

Körök

Átl. kör

Körök

Átl. kör

Körök

Átl. kör

Körök

1. etap

1:30.5

8

1:29.5

8

1:30.0

7

1:30.2

7

2. etap

1:29.7

24

1:30.3

18

1:30.6

22

1:29.6

16

3. etap

1:29.3

15

1:29.3

20

1:29.2

21

1:29.2

25

4. etap

1:27.2

19

1:28.0

19

1:28.3

19

1:28.9

17

Versenytáv

1:28.98

66

1:29.22

65

1:29.47

69

1:29.32

65

Olvastad már?