Erre az istálló ügyvezetője, Toto Wolff célzott kedden Barcelonában, ezzel tovább nyomatékosítva a csapatnak a W07-es modellbe vetett bizalmát. Míg a múlt heti első teszten a Ferrari és a Red Bull is kipróbálta az idei év újításának számító, leggyorsabb tempóra képes ultralágy gumikat, és a Force India is felrakta a szuperlágyakat, addig a Mercedesnél csak a közepes és a kemény keverékeket próbálgatták.
A ma kezdődött második teszthét délelőttjén Nico Rosberg ugyan megtett néhány gyorskört a lágyakon, de a két leggyorsabb abroncsot már nem tervezik bevetni a hátralévő napokban.
„A programunkat erősen korlátozza az idő, így nem fér bele, hogy olyan keverékeken körözzünk, amelyeket nem is szoktak használni ezen a pályán” - mondta Wolff a Mercedes nevében, amely alakulat a riválisoknál jóval több tesztkilométert halmozott már fel. „Nico ma délelőtt első alkalommal, remek eredménnyel próbálta ki a lágy gumit, de főként a közepes keverékkel fogjuk folytatni a munkát.”
A csapatok idén a tesztre is maguk állíthatták össze gumiválasztásukat, így a Mercedes azt is megtehette, hogy egyetlen ultralágy- és szuperlágy szettet sem kért, és azokat majd csak élesben próbálják ki első alkalommal a szezon során. Rosberg délelőtti, lágyakon futott legjobbja pedig csupán két tizeddel maradt el a múlt héten Sebastian Vettel által elért etalontól, amit viszont a Ferrari ultralágyakon teljesített.
A Mercedes így nincs ok az aggodalomra, ráadásul a csapat eddig különösebb fennakadások és meghibásodások nélkül teljesíti rendhagyó programját, ami el is nyerte Wolff tetszését. „Ha összevetjük az előszezoni tesztjeink sikerességét 2014 óta, akkor kétségtelenül idén állunk a legjobban. Részben ez szerintem a stabil szabályoknak is köszönhető, ami lehetővé tette, hogy szezonról szezonra egyre jobbak legyünk, de persze mindehhez kellett a teljes csapat kiváló munkája is” - méltatta a személyzetet.