DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Mekkora hátrányban van a Sauber?

A svájci alakulat volt az egyetlen, amely az első barcelonai tesztre nem készült el 2016-os autójával. A csapatnál mégis úgy gondolják, megérte az előző évi modellel körözni.

Habár a Sauber istálló teljesítette a harmadik legtöbb kört a négynapos első spanyolországi tesztelésen, egyesek azt gondolhatják, az igyekezet fabatkát sem ért: Marcus Ericsson és Felipe Nasr ugyanis a 2015-ös autóval körözött ilyen szorgalmasan, mivel a Sauber C35 csak a kedden induló második tesztre lesz kész.

„Nem hiszem, hogy ez túlságosan ártani fog nekünk. Ha egy tiszta lapot kapnánk, és nem lettek volna változások a versenynaptárban, ott lehettünk volna az új autóval mindkét teszten, de nem így történt” – fogalmazott Mark Smith, a Sauber technikai igazgatója az Autosport lapnak. „Ahelyett, hogy aggódásra fordítottuk volna az energiánkat, igyekeztünk annyi 2016-ban releváns adatot kisajtolni az autóból, amennyit csak tudtunk. Ha az új autóval futott tesztünk félig rendben lesz, már örülhetünk.”



„Ideális esetben ott lettünk volna a teszten az új kocsival, de a menetrend miatt nem jött össze, gondolunk itt az időpontváltozásra, és így tovább” – utalt Smith arra, hogy az eredeti tervek szerint csak áprilisban került volna sor a szezonnyitóra, és a tesztek is később zajlottak volna. A szakember elismételte, hisz abban, hogy a gyakorlás régi modellel is hasznos volt:

„Mivel manapság korlátozott a tesztek száma, ha új autóval veszünk részt, annyi teendőnk van vele, hogy más, ’jó lenne’ dolgok – főként a gumikkal kapcsolatban – esélytelenek, hogy sorra kerüljenek. Hiszem benne, hogy meglehetősen hasznos információt sikerült összegyűjtenünk, ami felhasználható lesz 2016-ban. Ezért mindenképpen érdemes volt így dönteni” – zárta érvelését a műszaki főnök. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: